آفتاب

تعهد آمریکا بر حمایت از کنیا در برابر تروریسم

تعهد آمریکا بر حمایت از کنیا در برابر تروریسم

آمریکا با "حمایت بیشتر از اقدامات مقابله با تروریسم" در کنیا، به رهبران سیاسی محلی این کشور تأکید کرد تا برای کمک به حل چالش‌های امنیتی با یکدیگر متحد بمانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، رابرت گودک، سفیر آمریکا در کنیا گفت: آینده نایروبی و مبارزه علیه تروریسم نیازمند تلاش‌های بیشتر در زمینه امنیتی و همچنین اتحاد برای تقسیم ارزش‌های دموکراسی، عدالت، حقوق بشر، ‌اجرای قانون و پیشرفت اقتصادی است.

حملات تروریستی ماه‌های اخیر در کنیا منجر به تخلیه کامل توریست‌ها از شهر ساحلی مومباسا شده و دو حمله در امپکتونی در اوایل سال جاری میلادی منجر به کشته شدن 60 تن و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

این حملات صنعت گردشگری کنیا را که به شدت به آن وابسته است، تهدید کرده و در نتیجه این مسئله توسعه اقتصادی را نیز تهدید کرده است.

گروه افراطی الشباب مسئول این حملات است و از سال 2012 میلادی به شبکه تروریستی القاعده پیوسته است.

گودک گفت: واشنگتن با نایروبی و دیگر دولت‌ها در این منطقه همکاری می‌کند تا به کنیا و شرق آفریقا برای مقابله با تهدیدهای سازمان‌های تروریستی کمک کند.

وی افزود: سفارت آمریکا در نایروبی در پی افزایش تهدیدهای تروریستی بسته نشده و نخواهد شد.

گودک ادامه داد: واشنگتن در پی تغییر شرایط امنیتی مجبور به تغییر یکسری از سیاست‌های خود کنیا شده است.

وی گفت: آمریکا از سال 2011 میلادی برای حمایت از برنامه‌های مقابله با تروریسم و امنیت مرزی و همچنین خریداری هواپیما، قایق‌های گشت‌زنی و تجهیزات پیشرفته 127 میلیون دلار به کنیا کمک کرده است.

گودک افزود: ما در چهار سال اخیر 45 میلیون دلار برای اقدامات مقابله با تروریسم به کنیا کمک کرده‌ایم.

انتهای پیام

کد N350964

وبگردی