آفتاب

روستای خانقاه؛ فرصتی طلایی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری

روستای خانقاه؛ فرصتی طلایی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری

روستای خانقاه یکی از روستاهای تاریخی و هدف گردشگری استان کرمانشاه است که از آن به عنوان فرصتی طلایی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری یاد می‌شود.

اصغر رشنو، معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، در این باره اظهارکرد: روستای خانقاه از توابع بخش مرکزی شهرستان پاوه در استان کرمانشاه است که در یک ناحیه کوهستانی قرار دارد.

رشنو افزود: احتمالا تاریخ پیداش این روستا به دوره یزدگرد سوم ساسانی برمی‌گردد که قلعه و دژ عصر ساسانی در نزدیکی شهر پاوه و پیوستگی تاریخی این شهر با آبادانی‌های پیرامون خود، تقویت کننده این حدس و گمان است.

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: بنای قدیمی به نام حوضخانه در داخل روستا نشانه دیگری از قدمت تاریخی روستای خانقاه است.

وی افزود: خانقاه به دلیل برخورداری از آب و هوای معتدل، معماری پلکانی، خانه‌های سنتی، مناظر و چشم اندازهای کم نظیر، پتانسیل‌های گردشگری قابل توجهی دارد و در فصل بهار و تابستان گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهار کرد: مراتع سرسبز و حاصلخیز باعث رونق دامداری شده و در کنار آن گیوه و کلاش و قالی از محصولات صنایع دستی روستاست که اشتغالزایی را به خصوص در میان زنان روستا ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در محیط پیرامون این روستا کوهستان دالانی محیطی فرح بخش و جذاب برای دوستداران طبیعت و کوهنوردان است که باعث رونق گردشگری ورزشی در منطقه شده است.

رشنو در ادامه افزود: خانقاه یکی از 14 روستای هدف گردشگری در استان کرمانشاه است و راه و آب و برق از جمله زیرساخت‌های موجود این روستاست.

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به زمینه‌های وجود سرمایه‌گذاری در این روستا گفت: مهم‌ترین زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این روستا را می‌توان ایجاد کمپ‌های اقامتی و فروشگاه‌های صنایع دستی عنوان کرد.

رشنو تصریح کرد: روستای زیبای خانقاه برای دستیابی به جایگاه ویژه خود در صنعت گردشگری و تحقق اهداف بلندمدت در توسعه توریسم به عنوان فرصتی طلایی برای سرمایه‌گذاران مطرح است و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز از سرمایه‌گذاران در این منطقه حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد.

انتهای پیام

کد N350852

وبگردی