آفتاب

اظهارات هیلاری کلینتون درباره موانع پیش روی ریاست جمهوری زنان در آمریکا

اظهارات هیلاری کلینتون درباره موانع پیش روی ریاست جمهوری زنان در آمریکا

نیویورک- ایرنا- هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق ایالات متحده در تازه ترین سخنانش ضمن اشاره به احتمال نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور، همچنین از موانع اجتماعی و سیاسی پیش روی زنان برای ریاست جمهوری در آمریکا و به دست گرفتن موقعیت های اجرایی سخن گفته است.

به گزارش ایرنا کلینتون روز شنبه به وقت محلی گفت که شخصاً به این هدف متعهد است که یک زن به کاخ سفید راه یابد. این کار باید خیلی وقت پیش می شد؛ هرچند مسیری دشوار خواهد بود.

بنا به گزارش تلویزیون ای بی سی، کلینتون این سخنان را در گفت وگو با مجله آبزرور بیان کرده است.

این سناتور سابق آمریکایی در عین حال بر ضرورت رویارویی با موانع سیاسی در داخل آمریکا بر سر ریاست جمهوری یک زن در این کشور تأکید و تصریح کرد که معیارهای سیاسی دوگانه در آمریکا مانعی بر سر راهیابی زنان به کاخ سفید است.

وی گفت: هنوز چه در سطح سیاسی و چه در سطح اتاق هیأت مدیره شرکت ها این سؤال را مطرح می کنند که آیا زنان قدرت اجرایی دارند؟ شما باید مرتب تأکید کنید که زنان به اندازه مردان قدرت دارند تا این موقعیت های اجرایی را در دست گیرند. این کار نیاز تلاشی دوباره است؛ اما من مطمئنم که نهایتاً می توانیم موفق شویم.

هیلاری کلینتون و جو بایدن دو چهره مطرح دمکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 هستند.

در آمریکا گفته می شود وزیر خارجه پیشین آمریکا، خود را مشهورترین چهره زن جهان می داند و فکر می کند مقام ریاست جمهوری کاملاً برازنده وی خواهد بود.

چندی پیش یک نظرسنجی در آمریکا نشان داد در صورت نامزدی هیلاری کلینتون برای انتخابات ریاست جمهوری، وی شانس خوبی برای پیروزی بر رقیبان جمهوریخواه و جانشینی اوباما خواهد داشت.

وی گفته است؛ تصمیم خود را برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در یک سال آینده و در زمان مناسب آن اعلام خواهد کرد.

اروپام/2251**1908**1504
کد N350810

وبگردی