آفتاب

تلویزیون ترکیه: این کشور در پی تحولات عراق با خطر مواجه شده است

تلویزیون ترکیه: این کشور در پی تحولات عراق با خطر مواجه شده است

آنکارا- ایرنا- شبکه خبری تلویزیون دولتی ترکیه ˈتی.آر.تیˈ نوشت: این کشور در پی تحولات اخیر در عراق با خطر بسیاری جدی مواجه شده است.

به گزارش ایرنا، این شبکه خبری روز شنبه در مطلبی با عنوان ˈترکیه چگونه می تواند با خطر داعش در منطقه مقابله کند؟ˈمی نویسد: کشورهای منطقه از حملات نیروهای تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به سوریه و عراق متحمل خسارت و دچار حیرت و شگفتی شده اند و ترکیه به علت تحولات اخیر در عراق با خطر بسیار جدی مواجه است.

بر اساس این گزارش، در پی اشغال سرکنسولگری ترکیه در موصل توسط نیروهای تروریستی داعش 49 نفر از دیپلماتها و خانواده های آنان به گروگان گرفته شده و به نقطه نامعلومی منتقل و 31 نفر از رانندگان ترک نیز توسط این نیروها به اسارت گرفته شده اند.

تی.آر.تی می افزاید: ترکیه برای نجات اتباع این کشور تلاش های دیپلماتیک بسیار فشرده ای را آغاز کرده است.

حملات داعش در داخل خاک عراق، هم از نظر وضع گروگانها در این کشور و هم از نظر سیاست خارجی تبدیل به مشکلی جدی برای دولت آنکارا شده است.

به نوشته این شبکه خبری، دیپلماسی مربوط به نجات گروگان ها، سیاستهای داخلی و خارجی ترکیه را با مشکل مواجه کرده و اینکه دولت آنکارا چگونه بحران مربوط به گروگانها را حل خواهد کرد به موقعیت این کشور در سیاست های داخلی و خارجی اش بستگی دارد.

به ادعای شبکه خبری تلویزیون دولتی ترکیه، آنکارا از نظر سیاست خارجی باید دیپلماسی بسیار حساسی را پیش بگیرد؛ اقدامی که داعش را مخاطب قرار دهد و یا علیه آن باشد، هیچ کدام به نفع ترکیه نخواهد بود.

به نوشته این شبکه خبری، متفقین غربی و کشورهای منطقه نیز باید در مقابل داعش موضعی مشترک اتخاذ کنند و با همدیگر همکاری داشته باشند؛ همچنین نباید فراموش کرد که سازمان ملل متحد و ناتو در حل یک چنین بحران های امنیتی می توانند برای ترکیه کارساز باشند.

خاورم**230**1504
کد N350567

وبگردی