آفتاب
پیشنهاد نوه خروشچف به واشنگتن:

آرنولد شوایتزنگر به عنوان سفیر ایالات متحده در مسکو انتخاب شود

آرنولد شوایتزنگر به عنوان سفیر ایالات متحده در مسکو انتخاب شود

نوه رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق در اوج دوران جنگ سرد پیشنهاد کرد واشنگتن برای رفع تنش ها با روسیه، فرماندار پیشین ایالت کالیفرنیا را سفیر در مسکو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "آرنولد شوایتزنگر" قهرمان پیشین پرورش اندام جهان که نقش اول بسیاری از فیلم های اکشن هالیوودی را در دهه های اخیر به عهده داشته گزینه مناسبی برای آب کردن یخ روابط بین آمریکا و روسیه است.

این پیشنهادی است که "نینا خوروشچووا" نوه "نیکیتا خوروشچف" در مطلبی که در سایت شخصی خود منتشر کرده به آمریکا داده است. به اعتقاد وی آرنولد بهترین گزینه برای عهده داری سفارت آمریکا در مسکو به شمار می رود زیرا "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه همدلی بیشتری با فرماندار سابق کالیفرنیا به خاطر شخصیت ورزشکاری و معروفش دارد.

این در حالی است که پوتین به خاطر ماموریتش به عنوان افسر سرویس اطلاعات شوروی سابق (کا گ ب) در آلمان شرقی به خوبی به زبان آلمانی آشنایی دارد و می تواند رابطه نزدیک و دوستانه ای با آرنولد که متولد اتریش بوده و زبان مادری اش آلمانی است، داشته باشد.

نوه رهبر اتحاد جماهیر شوروی در دوران جنگ سرد بر این باور است که فردی مانند شوایتزنگر می تواند به مراتب بهتر از "مایکل مک فاول" سفیر کنونی آمریکا در مسکو برای رفع تنش های بین دو کشور مفید واقع شود.

کد N350438

وبگردی