آفتاب

لحظه به لحظه از بازی ایران و آرژانتین / ایرانی ها محو در جشن بزرگ آرژانتینی

لحظه به لحظه از بازی ایران و آرژانتین / ایرانی ها محو در جشن بزرگ آرژانتینی

دقایقی بیشتر تا بازی ایران و آرژانتین نمانده و ورزشگاه لبریز از جمعیت است. جمعیتی که البته همگی آرژانتینی بودند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به بلوهوریزنته ؛ ورزشگاه ماینیروی بلوهوریزنته لبریز بود از طرفداران آرژانتینی . بازی برای شان اهمیت زیادی داشت. آنها که فاصله زیادی از کشورشان تا بلوهوریزنته نبود تقریبا همه بلیت های بازی را در اختیار داشتند و به عکس آنچه کروش فکر می کرد برزیلی های زیادی به ورزشگاه نیامده بودند. ایرانی ها هم به سختی در میان این جمعیت زیاد قابل تشخیص بودند. شاید هم به همین دلیل بود که قبل از بازی کارلوس به بازیکنانش گفته بود فینال شان درون چمن رقم می خورد و باید گوش های شان را به روی جمعیت ببندند. جمعیت آرژانتینی خود را برای بردی بزرگ آماده کرده بودند و سقف رویای ایرانی ها یک شکست آبرو مندانه بود. حسن روشن ستاره ایران در جام جهانی 1978 یکی از آنهایی بود که این را می گفت:« باید طوری بازی کنیم که آبرومندانه نتیجه بگیریم. شاید یک شکست با اختلاف یک گل برای مان کم از یک برد نباشد. واقعا ما گروه سختی داریم. این گفته او همانی بود که والدراما و گویکوچه آ در گفت و گو با چند خبرنگار ایرانی به آن اشاره کر ده بودند. آرژانتینی ها برای این بازی خیلی دغدغه بازی با ایران را نداشتند. آنها خود را از پیش برنده می دانستند و تنها دلخوشی شان برد پر گل بود. انها می گویند هم پاپ برای آنهاست ، هم ماردونا که سلطان فوتبال دنیاست و هم قهرمانی جام جهانی 2014 . آنها که کشورشان فقط 40 میلیون جمعیت دارد ، این قدر انگیزه دارند که قهرمانی را فقط حق خود بدانند. 

اینجا در بلوهوریزنته و قبل از بازی ، جشن جشن آنها بود شاید بعد از بازی اتفاق دیگری می افتاد. شاید پاپ ، مارادونا و یک دنیا بعد از بازی به احترام نتیجه برای ایران کف می زدند اما این مهم قبل از آغاز بازی تنها یک رویا بود. رویایی شیرین که شاید مثل یک خواب شبانه با فراری زیبا از قوچان نژاد و یک گل از او محقق می شد اما ...

قبل از بازی وقتی بازیکنان تیم ملی ساعتی را در جو ورزشگاه همگی تمرین کردند ، مسی و یارانش تنها چند دقیقه ای کوتاه روی چمن آمدند و برگشتند. خیلی کوتاه و فقط شاید برای اینکه بدن های شان آماده بازی باشد. 

51 51

کد N350417

وبگردی