آفتاب

اولین گروه مشاوران نظامی آمریکا امروز وارد عراق می شوند

اولین گروه مشاوران نظامی آمریکا امروز وارد عراق می شوند

تهران-ایرنا- پایگاه خبری ˈالمسلهˈ به نقل از سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)اعلام کرد که نخستین گروه مشاوران نظامی آمریکا امروز وارد عراق می شوند.

بر اساس این گزارش، شبکه خبری ˈسی ان انˈ آمریکا به نقل از ˈجان کربیˈسخنگوی پنتاگون اعلام کرد: وظیفه این مشاوران نظامی که قرار است وارد عراق شوند، ارزیابی توانمندی نیروهای عراقی و آماده سازی برای ورود سایر کارشناسان آمریکایی به این کشور است.

پیش بینی می شود که این گروه مشاوران آمریکایی که متشکل از 300 تن از نخبگان نیروی دریایی و ارتش آمریکاست در بغداد و شمال عراق مستقر شوند.

این در حالی است که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود که کشورش قصد دارد 300 مشاور نظامی را برای کمک به این کشور جهت مقابله با تروریست ها داعش اعزام کند.

در جدید ترین تحولات امنیتی در عراق، نوری المالکی نخست وزیر این کشور با تشکیل تیپ نظامی ˈبنی زیدˈ متشکل از عشایر ˈذی قارˈ تحت لوای فرماندهی عملیات دجله در استان دیالی برای مقابله با تروریست های داعش موافقت کرد.

شبکه المیادین نیز در گزارشی اعلام کرد که تروریست های داعش موفق شدند مرکز پلیس ˈالبوحیاتˈ واقع در غرب منطقه ˈالحدیثهˈ در عراق را تحت کنترل خود در آورند.

بر اساس همین گزارش، جنگنده های ارتش عراق مراکز و تجمعات تروریست ها را در روستای ˈالعوجهˈجنوب ˈتکریتˈ هدف حملات خود قرار داد.

سومریه نیوز نیز گزارش داد که درگیری ها میان گروه های تروریستی داعش و نقشبندیه در منطقه ˈحمرینˈ در استان دیاله تشدید شده است. این درگیری ها پس از آن شدت یافت که عناصر داعش یکی از رهبران نقشبندیه را در این منطقه ربودند.

مترجمام**9329**1010
کد N350379

وبگردی