آفتاب

کشورهای حوزه بالتیک خواستار کاهش تنش ها در شرق اوکراین شدند

کشورهای حوزه بالتیک خواستار کاهش تنش ها در شرق اوکراین شدند

تهران - ایرنا - رهبران کشورهای حوزه بالتیک روز شنبه اعلام کردند: اگر اقداماتی در راستای کاهش تنش ها در شرق اوکراین انجام نشود، این کشورها از تحریم های بیشتر علیه روسیه در نشست هفته آینده اتحادیه اروپا حمایت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این درحالی است که نیروهای امنیتی اوکراین اعلام کردند که ساعاتی پس از آغاز آتش بس در روز گذشته ، شبه نظامیان جدایی طلب به ایست های بازرسی اوکراین در مرز با روسیه و یک پایگاه نظامی حمله و تلاش کردند یک پایگاه نیروی هوایی را تصرف کنند.

این درحالی است رهبران آمریکا ، فرانسه و آلمان نیز روز گذشته در این باره مذاکره کردند که اگر روسیه در راستای گام های فوری برای کاهش تنش ها در مرزهای اوکراین ناکام بماند، ممکن است تحریم های جدیدی علیه روسیه اعمال شود.

درهمین حال گزارش شده است که رهبران کشورهای اتحادیه اروپا ممکن است در نشست چند روز آینده خود در بروکسل در مورد این مساله گفت وگو کنند.

لتونی، لیتوانی و استونی پیشتر درخواست کرده بودند که تحریم های سخت تری علیه روسیه پس از الحاق منطقه کریمه به روسیه اعمال شود.

نخست وزیر لتونی پس از کنفرانس خبری با همتایانش از حوزه بالتیک و رئیس کمیسیون اروپا در استونی گفت: اگر تنش ها در شرق اوکراین کاهش نیابد لتونی از تحریم های جدید حمایت خواهد کرد.

این درحالی است که نخست وزیر لیتوانی نیز اعلام کرد که موضع وی نیز همانند نخست وزیر لتونی است.

وی گفت: اگر تنش ها در شرق اوکراین کاهش نیابد ، اعمال تحریم های بیشتر تنها گزینه اتحادیه اروپا خواهد بود.

اتحادیه اروپا تنها تدابیر تنبیهی محدودی علیه روسیه اعمال کرده است که می تواند به بلوکه کردن دارایی ها و اعمال ممنوعیت علیه شرکت ها و مقامات روس به کشورهای اتحادیه اروپا اشاره کرد.

با این حال کشورهایی همچون ایتالیا، یونان و آلمان در مورد تاثیر این تحریم ها بر اقتصادشان ابراز نگرانی کرده اند.

درهمین حال ˈخوزه مانوئل باروسوˈ رئیس کمیسیون اروپا در کنفرانس خبری از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا به موضع مشترک در مورد اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه دست یابند.

رسانام**9234**1392
کد N350330

وبگردی