آفتاب

بازتاب پیروزی تیم ملی والیبال ایران بر ایتالیا در رسانه‌های ایتالیایی

بازتاب پیروزی تیم ملی والیبال ایران بر ایتالیا در رسانه‌های ایتالیایی

شکست تیم ملی ایتالیا برابر ایران در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال در تهران برای ایتالیایی‌ها باورپذیر نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از رم، پس از شکست ایران برابر ایتالیا در بازی‌های رفت و برگشت که در ایتالیا برگزار شد، این بار ایتالیایی‌ها در تهران حریف شاگردان کواچ نشدند و با نتیجه‌ای سنگین بازی را واگذار کردند.

گزارشگر ایتالیایی شبکه رای در جریان گزارش بازی در ابتدا در مورد تهران و تصور نادرست ایتالیایی‌ها از پایتخت ایران صحبت کرد و تهران را شهری مدرن دانست و گفت: ایرانی‌ها متفاوت از اعراب هستند و تهران کاملا یک شهر مدرن است.

همچنین پیش از بازی تصاویری از شهر تهران، برج میلاد، میدان آزادی، بازار بزرگ تهران و مناظر و آثار تاریخی ایران پخش شد. او که در میانه گزارش بازی از صدای بوق و تشویق تماشاچیان به ستوه آمده بود، گفت: طبق اعلام مسئولان 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور دارند که این مساله باعث انگیزه برای بازیکنان ایران می‌شود.

وی همچنین نسبت به استاندارد نبودن سالن ورزشگاه آزادی انتقاد کرد و گفت: این سالن حتی استانداردهای بین‌المللی را هم ندارد.

در حین مسابقه تیم ایتالیا چندین بار نسبت به داوری اعتراض داشت که گزارشگر معتقد بود، داور این مسابقه حتی به زبان انگلیسی هم آشنا نیست. وی با اشاره به بازی عالی و زیبای بازیکنان ایرانی گفت: تیم ایتالیا اشتباهات زیادی انجام داد. مشکلات فنی و سرویس‌های غلط از عمده این مشکلات بود. ایتالیا دارای هماهنگی لازم بین بازیکنان نبود و از همه مهم‌تر انگیزه و اراده‌ای در چهره بازیکنان ایتالیایی دیده نمی‌شود.

روزنامه‌ها و سایت‌های ایتالیایی بیشترین اخبار خود را معطوف به خبرهای فوتبال و جام‌جهانی کرده بودند؛ به گونه‌ای که گویی لیگ جهانی والیبال برای ایتالیایی‌ها دارای اهمیت چندانی نیست! با این حال روزنامه گاتزتای ایتالیا نوشت: "ایتالیا پیش از این در ایران بازی کرده است ولی تاکنون با این تعداد تماشاچی روبه‌رو نشده است. روحیه بازیکنان ایرانی به شدت بالا بود و جمعیت یکدست با لباس‌های یک شکل باعث اضطراب بیشتر بازیکنان ایتالیایی شده بودند."

این روزنامه با اشاره به موسوی، بازیکن تیم ایران به عنوان یک مدافع عالی و قدر افزود: "سرمربی تیم ایتالیا با وجود هزاران اعتراض باریکنانش را تغییر داد ولی در نهایت نتیجه تغییری نیافت. وی در زمان استراحت به بازیکنانش گفت که حداقل با کرامت این ست را تمام کنیم."

در سایر روزنامه‌های ایتالیا به مشکلات تاکتیکی و روحی بازیکنان ایتالیا و بازی عالی و قوی تیم ایران و رشد چشمگیر ایران در چند سال اخیر اشاره شده است.

انتهای پیام

کد N350304

وبگردی