آفتاب

دیک چنی از اوباما خواست تقصیر خود را درخصوص بحران عراق بپذیرد

دیک چنی از اوباما خواست تقصیر خود را درخصوص بحران عراق بپذیرد

دیک چنی، معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای از اوباما به دلیل آنکه بارها گفته که تهدید تروریستی القاعده برطرف شده، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیک چنی، معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز، که همراه با دخترش انجام داد درخصوص سرمقاله‌ای که اخیرا هردوی آنها مشترکا در روزنامه وال استریت ژورنال در انتقاد از اقدامات اوباما در خاورمیانه نوشتند، اظهار نظر کرد. وی از اوباما به خاطر آن که طی دو سال گذشته بارها از ضعیف شدن و از بین رفتن القاعده سخن گفته انتقاد کرد.

این دو در این مقاله عنوان کردند: به ندرت پیش آمده که رئیس‌جمهوری در آمریکا درباره این میزان زیاد از مسائل و با پرداخت این هزینه‌های گزاف اشتباه کند.

چنی تاکید کرد که اوباما باید بخشی از تقصیر درگیری‌های اخیر عراق میان شبه‌نظامیان داعش و نیروهای امنیتی این کشور را بپذیرد زیرا او در حفظ نیروهای آمریکایی در عراق پس از پایان جنگ در این کشور کوتاهی کرد.

دیک چنی از باراک اوباما به دلیل اظهار نظرهایش در خصوص اینکه رهبران بلندپایه القاعده از پا افتاده‌اند و این گروه تنها سایه‌ای از خودش است، انتقاد کرد.

او همچنین اوباما را به دلیل اظهار نظرهایی از جمله آنکه هسته مرکزی القاعده به زانو درآمده و از پا افتاده مورد تمسخر و انتقاد قرار داد.

انتهای پیام

کد N350272

وبگردی