آفتاب

روسیه حمله اوکراین به یک ایستگاه بازرسی مرزی این کشور را تقبیح کرد

روسیه حمله اوکراین به یک ایستگاه بازرسی مرزی این کشور را تقبیح کرد

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه با انتشار بیانیه ای حمله نیروهای اوکراینی به یک ایستگاه بازرسی مرزی روسیه را تقبیح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، در این بیانیه آمده است: ایستگاه بازرسی مرزی روسیه در منطقه مورد حمله حمله نیروهای اوکراینی قرار گرفته که بر اثر آن به ساختمان این مقر بازرسی خساراتی وارد شده و یک مامور گمرک روسیه هم مجروح شد.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه یادآورشد: طرف روسی به این اقدام خصمانه نیروهای اوکراینی شدیدا اعتراض کرده و از کی یف خواستار تحقیق در مورد این حادثه و نقض معیارهای قوانین بین المللی شده است.

وزارت خارجه روسیه حمله نیروهای اوکراینی به ایستگاه بازرسی مرزی این کشور را اقدامی تحریک آمیز خواند که با هدف جلوکیری از اجرای توافقنامه 17 آوریل ژنو و حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین انجام گرفت.

در این بیانیه آمده است: این اقدام چگونه می تواند با طرح صلح پوروشنکو همخوانی داشته باشد.

روز جمعه بر اثر تیراندازی و پرتاب خمپاره از سوی نیروهای اوکراینی، ایستگاه بازرسی مرزی منطقه ˈنووشاختینسکˈ روسیه آسیب دید و یک مامور مرزبانی روسیه نیز مجروح شد.

به گزارش رسانه های روسی این حادثه در جریان درگیری مسلحانه واحدی از گارد ملی اوکراین با شبه نظامیان در استان لوهانسک رخ داد .

بر اساس این گزارش، امروز 80 مامور مرزبانی اوکراین برای نجات جان خود در درگیری های مسلحانه در منطقه لوهانسک، به استان راستف روسیه پناه آوردند.

کاخ کرملین روز جمعه از تشدید تدابیر امنیتی در مرز این کشور با اوکراین خبر داد.

براساس این گزارش، این دومین حادثه مرزی در یک هفته اخیر است. روز دوشنبه گذشته دو نفربر زرهی نیروهای اوکراینی به قلمرو روسیه تجاوز کردند.

اروپام/2242**518 **1010
کد N350191

وبگردی