آفتاب

تاکید سازمان امنیت و همکاری اروپا بر اجرای طرح آتش بس در اوکراین

تاکید سازمان امنیت و همکاری اروپا بر اجرای طرح آتش بس در اوکراین

تهران-ایرنا-رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا با استقبال از طرح آتش بس رییس جمهوری اوکراین در مناطق شرقی این کشور، از دو طرف درگیر خواست از این طرح حمایت کنند تا زمینه برای حل بحران در این کشور فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای روسیه، ˈدی دیه بورخالترˈ در بیانیه ای اعلام کرد: این آتش بس که برای یک هفته اعلام شده است، شانس مهمی را برای کاهش تنش ها در شرق اوکراین ایجاد می کند. این امید وجود دارد که این آتش بس درها را برای احتمال برگزاری مذاکره باز کند.

وی یادآورشد که سازمان امنیت و همکاری اروپا آماده است به مقام های اوکراین در اجرای تدابیر لازم در جهت این طرح صلح کمک کند.

اظهارات رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا در حالی مطرح شده است که پترو پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین روز گذشته در حکمی اعلام آتش بس یک جانبه را در مناطق شرقی این کشور اعلام کرد. قرار است این آتش بس تا 27 ژوئن پابرجا بماند.

وی همچنین طرح صلح 15 بندی را مطرح کرد. در این طرح صلح 15 گام مطرح شده است که از جمله آنها می توان به وعده برای عفو و ایجاد مسیرهای امن برای تمامی شبه نظامیان ضد دولتی که موافقت کنند سلاح هایشان را به زمین بگذارند و ساختمان های دولتی را تخلیه کنند، اشاره کرد.

ارتش اوکراین از اواسط ماه آوریل عملیات نظامی ویژه ای را در شرق این کشور با هدف سرکوب شبه نظامیان جدایی طلب آغاز کرده است.

براساس گزارش ها، بیش از 200 غیرنظامی از جمله ده ها زن و کودک در درگیری های شرق اوکراین کشته شده اند. این در حالی است که روسیه از اوکراین خواسته به این عملیات نظامی پایان دهد.

رسانام**9234** 1447**1010
کد N350174

وبگردی