آفتاب

هلیکوپترهای ارتش پاکستان 30 شبه نظامی را کشتند

هلیکوپترهای ارتش پاکستان 30 شبه نظامی را کشتند

هلیکوپترهای ارتش پاکستان امروز (شنبه) در حمله به مخفیگاه‌های شبه‌نظامیان در شمال غرب این کشور 30 تن از آن‌ها را از پای درآوردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش پاکستان اعلام کرد: این حمله در حالی صورت گرفت که تعداد غیرنظامیان فراری از منطقه شمال غرب پاکستان از مرز 200 هزار تن گذشته است. این حمله در ولایات خیبر و وزیرستان شمالی صورت گرفت و طی آن 30 شبه‌نظامی کشته شدند.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای آورده است: بنابر گزارش‌ها، هلیکوپترهای تهاجمی ارتش پاکستان به مخفیگاه‌های شبه‌نظامیان نزدیک مرز پاکستان با افغانستان حمله کرده و 10 شبه‌نظامی را کشتند سپس به سمت وزیرستان شمالی رفته و با انهدام مخفیگاه‌های این افراد، 20 شبه نظامی دیگر را از پای درآوردند.

از زمان آغاز عملیات ارتش پاکستان در مناطق و مخفیگاه‌های شبه نظامیان 280 تن از آن‌ها کشته شدند.

همچنین در پی درگیری‌های گسترده در نواحی مرزی، بیش از 200 هزار تن از سکنه غیر نظامی در شهرهای بانو، پیشاور و کوهات از بیم جان گریخته‌اند و به مناطق دیگر مهاجرت کرده‌اند.

مدیر کل اداره مدیریت بحران در مناطق قبیله‌نشین پاکستان گفت: به غیر از این افراد که گریخته‌اند، تعداد بسیار دیگری در مناطق قبیله‌نشین گیر افتاده و قادر به فرار نیستند. کامیون‌های آب و مواد غذایی به این کمربند قبیله‌نشین اعزام شده‌اند. همچنین با وجود استقرار چادرهایی برای استقرار این افراد بسیاری به دنبال رفتن به شهرهای دیگر برای پیوستن به خویشاوندانشان هستند.

انتهای پیام

کد N350044

وبگردی