آفتاب

رهبر مسلمانان روسیه: جهان اسلام برای مقابله با اسلام هراسی نیاز به وحدت دارد

رهبر مسلمانان روسیه: جهان اسلام برای مقابله با اسلام هراسی نیاز به وحدت دارد

مسکو-ایرنا- رییس شورای مفتی های روسیه (عالی ترین نهاد اسلامی روسیه) با اشاره به تلاش نیروهای سیاسی در کشورهای مختلف برای سیاه نمایی دین مبین اسلام گفت: امت جهانی اسلام برای مقابله با توطئه بزرگ اسلام هراسی به وحدت و کنار گذاشتن اختلافات نیاز دارند.

ˈ راویل عین الدینˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مسایل و چالش های فرا روی جهان اسلام اشاره کرد و توضیح داد: بزرگترین مورد که منشاء بسیاری از مسایل و مشکلات کشورهای اسلامی بوده تفرقه و جدایی میان مسلمانان است.

وی افزود: امروز که برخی کشورهای اسلامی به طور مستقیم از طرف تروریست ها مورد حمله قرار گرفته و تلفات انسانی و خسارات مالی و اقتصادی بسیار سنگینی متحمل شده اند، لزوم نزدیکی و وحدت مسلمانان بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

رهبر مسلمانان روسیه به حمله تروریست های گروه داعش به سوریه و اخیرا عراق اشاره کرد و گفت: این گروه خود را اسلامی می نامد اما بطور کامل با اعمال خود به دشمنان اسلام خدمت می کند. در یک هفته اخیر شاهدیم که چگونه اعضای این گروه مسلمانان عراق را مورد حمله قرار داده و شمار زیادی را به بهانه های واهی ازجمله طرفداری از حکومت به قتل رسانده اند.

عین الدین یادآور شد: در سوریه هم همین وضع حاکم بوده و از سه سال پیش شهرهای این کشور مورد هجوم وحشیانه قرار گرفته و برخی کشورهای منطقه نیز از این حرکت ها حمایت کردند.

وی یادآورشد که این رویدادهای ناگوار نشان می دهد دشمنان اسلام وحدت کشورهای اسلامی را هدف قرار داده اند و برای اجرای این طرح شوم، برنامه ریزی گسترده صورت گرفته است.

رهبر مسلمانان روسیه ادامه داد: ما در روسیه خطر این حرکت های ضداسلامی را برای مردم بازگو کرده و مسلمانان را از تفرقه جویی و خصومت طلبی برحذر داشته و آن را مغایر با سنت های اسلامی دانسته ایم.

عین الدین به تلاش ایران برای ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان اشاره کرد و گفت: تلاش های ایران برای ایجاد وحدت میان مسلمانان در خور تحسین است و آن را الگویی برای سایر کشورهای اسلامی می دانیم.

رییس شورای مفتی های روسیه همچنین به به دیدار خود با حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی معاون اول قوه قضاییه ایران در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: دیدار با این مهمان گرانقدر نشانه ای از روند تحکیم روابط دوجانبه ایران و روسیه است. ما با ایران روابط تاریخی داریم و دو کشور همسایه هستیم که در عرصه های مختلف همچون اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی همکاری می کنیم.

اروپام/2242**518**1485 **1010
کد N350009

وبگردی