آفتاب

حضور هیاتی از کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در بندر شهیدرجایی

حضور هیاتی از کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در بندر شهیدرجایی

هیات اعزامی دفتر مرکزی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) در سفر به استان هرمزگان از امکانات بندری، لجستیکی و گمرکی بزرگترین بندر تجاری ایران بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج فارس، سفر هیات اعزامی دفتر مرکزی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به هرمزگان و بازدید از مجتمع بندری شهید رجایی در راستای انجام ارزیابی مشترک با برنامه جهانی غذا (WFP) و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (UNICEF) در تعیین مبادی ورودی از ایران به افغانستان و عراق به عنوان بخشی از آمادگی جهت کمک رسانی در مواقع اضطراری انجام شد.

این هیات متشکل از مسئول ارشد برنامه ریزی و مسئول تدارکات این کمیساریا از بخش های مختلف مجتمع بندری شهید رجایی شامل پایانه‌های یک و دو کانتنیری، پایانه کالاهای عمومی و فله، انبارها و محوطه های کالا، ظرفیت ها و تجهیزات تخلیه و بارگیری، اراضی پشتیبانی و بندر خلیج فارس بازدید کردند.

نبیل مکی مسئول ارشد برنامه ریزی دفتر مرکزی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) در حاشیه این بازدید طی مصاحبه‌ای گفت: سفر ما به بندرعباس منحصراً مربوط به این دفتر نیست و مأموریتی مشترک با برنامه جهانی غذا (WFP) و صندوق کودکان ملل متحد (UNICEF) محسوب می شود.

وی اضافه کرد: این ماموریت به منظور بررسی امکانات داخلی ایران برای ارسال محموله‌های بشردوستانه از طریق بندرعباس به مقصد کشورهای عراق و افغانستان در شرایط بحرانی و اضطراری صورت گرفته است.

مسئول ارشد برنامه ریزی دفتر مرکزی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل امکانات و ظرفیت های بندر شهید رجایی را برای استفاده در مأموریت های مربوط به این دفتر مناسب و رضایت‌بخش ارزیابی کرد و از همکاری مسئولین اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در زمینه فراهم کردن شرایط بازدید از این بندر مهم، قدردانی کرد.

مکی خاطرنشان کرد: همکاری مقامات بندر شهید رجایی در زمینه حمایت از فعالیت های بشردوستانه نخستین بار نیست که در حال انجام است؛ زیرا در گذشته نیز چنین همکاری هایی صورت گرفته و فعالیت های ما همواره مورد حمایت مسئولان ایرانی بوده است.

انتهای پیام

کد N349907

وبگردی