آفتاب

عضو ارشد حزب الله : داعش و حامیان آن جایی در لبنان ندارند

عضو ارشد حزب الله : داعش و حامیان آن جایی در لبنان ندارند

بیروت - ایرنا - « محمد رعد» رییس فراکسیون حزب الله ( فراکسیون وفاداری به مقاومت) در مجلس لبنان با بیان اینکه « داعش بازیچه برخی کشورهای منطقه ، جهان و رژیم صهیونیستی است»، تاکید کرد که گروه تروریستی تکفیری داعش و حامیان آن در لبنان هرگز جایی ندارند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، محمد رعد که روز شنبه در مراسمی در شهر قانا در جنوب لبنان سخن می گفت، خاطرنشان کرد: چگونه کسانی که در کشور خودشان 6 میلیون انسان زیر ستم و ظلم طایفه گری و نژادپرستی رنج می کشند به بهانه طایفه گری از تجاوزهای تروریستی داعش علیه مردم عراق حمایت می کنند.

وی اظهارداشت: آنها در حالی از عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها سخن می گویند که پول های نفتی را برای مسلح کردن و آموزش تروریست های تکفیری هزینه می کنند.

رییس فراکسیون وفاداری به مقاومت با بیان اینکه « برخی کشورهای منطقه از داعش و در جهت خدمت به منافع اسراییلی ها و آمریکایی ها حمایت می کنند»، تصریح کرد: هدف رساندن داعش به قدرت نیست بلکه آنها قصد دارند از این گروه برای تحقق برنامه ها و اهداف خود استفاده کنند.

محمد رعد در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت همبستگی و همکاری بیشتر همه دستگاه های امنیتی لبنان برای نابودی باندهای تروریستی تاکید کرد.

وی با استقبال و ستایش تلاش های نیروهای امنیتی و ارتش لبنان بویژه نیروهای امنیتی ارتش در مقابله با باندهای تروریستی تکفیری ، خاطرنشان کرد که مقابله امنیتی با گروه های تروریستی نیازمند دقت ، پیگیری و کتمان اطلاعات هنگام اجرای عملیات است.

رییس فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان همچنین بر اهمیت تلاش برای جلوگیری از شایعاتی که موجب وحشت و نگرانی مردم لبنان می شود، تاکید کرد.

محمد رعد تاکید کرد: اگر نیروهای مقاومت به موقع در القصیر و القلمون سوریه با تروریست های تکفیری مبارزه نکرده بود، اکنون آنچه را داعش در موصل و نینوا انجام می دهد، در لبنان انجام می داد.

براساس این گزارش، دو گروه تروریستی تکفیری که خود را «تیپ آزادگان اهل سنت بعلبک» و « جبهه النصره» می خوانند با صدور بیانیه های جداگانه مسئولیت انفجار تروریستی در ایست و بازرسی نیروهای امنیتی لبنان در ضهر البیدر منطقه بقاع در شرق لبنان را برعهده گرفتند.

در انفجار تروریستی تکفیری ضهر البیدر که این دو گروه تروریستی تکفیری مسئولیت آن را برعهده گرفته اند، « محمود جمال الدین» از نیروهای امنیتی لبنان شهید و بیش از 30 تن زخمی شدند.

این انفجار زمانی رخ داد که ژنرال « عباس ابراهیم» فرمانده نیروهای امنیت عمومی لبنان چند ثانیه بعداز آن وارد این ایست و بازرسی شده بود.

ژنرال ابراهیم از سوی سازمان تروریستی رژیم صهیونیستی «موساد» و گروه تروریستی تکفیری « گردان های عبدالله عزام» و دیگر گروه های تروریستی تکفیری به ترور تهدید شده است.

خاورم ** 1324
کد N349868

وبگردی