آفتاب

دستور آماده‌باش پوتین به نیروهای نظامی در مرکز روسیه

دستور آماده‌باش پوتین به نیروهای نظامی در مرکز روسیه

رئیس جمهوری روسیه امروز (شنبه) و یک روز پس از اعلام آتش‌بس دولت اوکراین با جدایی طلبان شرق این کشور، به نیروی هوایی و نظامی خود در منطقه اورال دستور آماده باش جنگی داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ناتو پیش‌تر اعلام کرده بود که روسیه استقرار سرباز در مرز با اوکراین را از سر گرفته، جائیکه جدایی طلبان حامی روسیه با نیروهای دولتی اوکراین در نبرد هستند و این درگیری‌ها تاکنون حدود 300 کشته و 34 هزار بی‌خانمان بر جای گذاشته است.

پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین به نیروهای دولتی خود روز جمعه دستور داد تا آتش بس اعلام کرده و برای یک هفته عملیات نظامی را در شرق اوکراین متوقف کنند، این نخستین گام در اجرای برنامه صلح است که وی امید دارد باعث خاتمه یافتن درگیری‌ها شود.

کرملین اما این برنامه را رد می‌کند و می‌گوید: این برنامه به نظر یک اولتیماتوم است و فاقد هرگونه پیشنهاد صریح در برگزاری مذاکرات آزاد و عادلانه با شبه‌نظامیان است.

دستور آماده باش جنگی به نیروهای روس در منطقه اورال و وولگا تا روز شنبه هفته آتی به طول می‌انجامد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در این باره گفت: حدود 65 هزار سرباز روس در این مانور نظامی و حالت آماده باش شرکت می‌کنند و هزاران تن از سربازان هوابرد نیز در منطقه اورال مستقر می‌شوند.

انتهای پیام

کد N349867

وبگردی