آفتاب

روحانیون اهل سنت خراسان جنوبی اقدامات گروهک داعش را محکوم کردند

روحانیون اهل سنت خراسان جنوبی اقدامات گروهک داعش را محکوم کردند

بیرجند - ایرنا - روحانیون و مدرسین مدارس دینی اهل سنت خراسان جنوبی اقدامات گروهک تروریستی و ضداسلامی داعش در کشتار مسلمانان عراق را محکوم کردند.

این هموطنان اهل سنت روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی تاکید کردند همه مسلمان باید متحد در برابر اقدامات غیراسلامی و ضدانسانی گروهک تروریستی داعش بایستند.

مدیر مدرسه علمیه اهل سنت انوارالعلوم ماخونیک شهرستان سربیشه گفت: هر حرکت تروریستی از سوی هر گروهی که علیه امنیت باشد محکوم است.

مولوی ˈمحمود رحمانیˈ افزود: در اقدامات تروریستی و کشتار انسانهای بیگناه همواره دست بیگانگان در کار است و آنها نیز در قالب گروهکهای مزدور و ضداسلام همچون القاعده و داعش به جنگ با اسلام برمی خیزند.

وی با اشاره به اینکه همه مسلمانان باید در برابر اقدامات تروریستی داعش بیدار باشند گفت: کشتن انسانهای بیگناه در شهرها و روستاها حرکتی ضد اسلام است.

این روحانی اهل سنت با بیان اینکه امنیت همه کشورهای اسلامی برای ما ایرانیان مسلمان مهم است افزود: باید با بینش صحیح اسلامی و بدون تعصب و فرقه گرایی همه مسلمانان متحد در برابر دشمنان اسلام بایستند.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت الصدیق بیرجند هم ضمن محکوم کردن اقدامات گروهک فرقه گرای داعش گفت: گروهکهای تروریستی که انسانهای بیگناه را می کشند در حقیقت به نفع کفر کار می کنند.

ˈنایب عنانیˈ با بیان اینکه قرآن کریم کشتن انسانها را منع کرده افزود: طبق دستورات اسلام همه مسلمانان باید با اخوت و برداری در کنار یکدیگر زندگی کنند لذا کشتن شیعه یا سنی یک حرکت غیراسلامی و حرام است.

وی ادامه داد: همه مسلمانان باید طبق دستورات اسلام علیه گروهکهای یاغی و تروریست که دست به کشتار انسانهای بیگناه می زنند قیام کنند.

این روحانی اهل سنت گفت: همه جوامع اسلامی تمام اقداماتی که خلاف موازین اسلام باشد از جمله اقدامات تروریستی گروهک داعش را محکوم می کنند.

یکی دیگر از مدرسین حوزه علمیه اهل سنت الصدیق بیرجند نیز گفت: امروز دشمنان برای تخریب چهره اسلام در کشورهای اسلامی افرادی را وادار می کنند که به نام اسلام و قرآن دست به اقدامات وحشیانه علیه مسلمانان برنند که نمونه آن کشتار مسلمانان بیگناه توسط گروهک ضد دین داعش است.

ˈخلیل الله مرتضاییˈ افزود: طبق دستورات اسلام تعرض به مال و جان مسلمانان از هر مذهب و تفکری که باشند حرام است.

این روحانی اهل سنت با اشاره به اینکه اسلام دین اخلاق و برادری است ادامه داد: امروز گروهکهای مختلف با سوءاستفاده از نام اسلام به راحتی خون زنان و کودکان بیگناه را می ریزند.

وی گفت: دشمنان اسلام درصدد هستند که جلوی موج اسلامخواهی را که امروزه در سراسر دنیا ایجاد شده بگیرند و چهره زشتی از اسلام ارائه دهند.

او از امت و حاکمان اسلامی در جهان خواست که نسبت به توطئه های دشمنان اسلام بیدار و هوشیار باشند و اجازه ندهند زمینه برای حضور و اقدامات تروریستی علیه مسلمان فراهم شود.

امام جمعه اهل سنت بیرجند هم گفت: تمام گروهکهای ضداسلامی اعم از داعش و القاعده و سایر گروهکها که انسانهای بیگناه را در هر کشوری می کشند طبق آیات قرآن کریم گناهکار هستند و جایشان در عمق جهنم است.

مولویˈ غلام حیدر فاروقیˈ ادامه داد: به فرموده امام خمینی(ره) و تاکیدات رهبر معظم انقلاب افرادی که بین شیعه و سنی تفرقه بیاندازد نه شیعه و نه سنی هستند بلکه آنها عوامل بیگانگان هستند از طرف دشمنان اسلام تغذیه می شوند.

وی اقدامات تروریستی گروهک داعش را در کشتار مسلمانان عراق محکوم و بیان کرد: وظیفه تمامی مسلمانان از هر مذهبی باید با گروهک تروریستی داعش مبارزه کنند.

665/110/660
کد N349802

وبگردی