آفتاب

تازه‌ترین تحولات میدانی در عراق

تازه‌ترین تحولات میدانی در عراق

در حالی که برخی از منابع خبری مدعی هستند گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام چندین منطقه را در شمال استان الانبار به تصرف خود درآورده است، رئیس پلیس استان دیالی اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق با حمله داعش به منطقه‌ای در شمال شرق بعقوبه مقابله کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرنگار شبکه خبری اسکای نیوز عربی گزارش داد که اعضای گروه دولت اسلامی عراق و شام منطقه راوة در شمال الانبار را به تصرف خود در آوردند.

این شبکه همچنین گزارش داد که پس از عقب نشینی ارتش عراق از شهر عانه در شمال استان الانبار، داعش این شهر را تحت تصرف خود درآورده است.

منابع امنیتی در مصاحبه با اسکای نیوز همچنین اعلام کردند که افراد مسلح پس از درگیری‌های شدید با نیروهای دولتی در شهر القائم، گذرگاه مرزی القائم را که در مرزهای عراق و سوریه قرار دارد، تحت تصرف خود درآوردند.

افراد مسلح همچنین با خمپاره به منطقه بلد در استان صلاح‌الدین حمله کرده و همچنین گروهی از نظامیان را از منطقه السحاقی به سمت شهر سامرا هدف قرار دادند.

این حملات پس از آن صورت گرفته است که ارتش عراق نیروهای خود را برای حمله به افراد مسلح آماده کرده است.

در همین حال کمیساریای امور آوارگان سازمان ملل امروز (شنبه) اعلام کرد که تعداد آوارگان عراقی که به دلیل درگیری‌ها مجبور به فرار از خانه‌هایشان شدند به بیش از یک میلیون تن می‌رسد.

سخنگوی کمیساریای امور آوارگان سازمان ملل در مصاحبه با سی‌ان ان اعلام کرد که تعداد این آوارگان احتمالا ظرف روزهای آتی بیشتر می‌شود.

انتهای پیام

کد N349765

وبگردی