آفتاب

هلاکت 30 تروریست در مناطق قبایلی پاکستان

هلاکت 30 تروریست در مناطق قبایلی پاکستان

اسلام آباد - ایرنا - ارتش پاکستان اعلام کرد: عملیات نظامی روز شنبه علیه مواضع شبه نظامیان در مناطق قبایلی ˈخیبر و وزیرستان شمالیˈ در شمال غرب پاکستان منجر به هلاکت 30 تروریست شد.

روابط عمومی ارتش پاکستان در بیانیه رسمی گفت: بالگردهای تهاجمی و جنگندهای نیروی هوایی مخفیگاههای تروریست ها را در منطقه قبیله ای خیبر (در نزدیکی مرز افغانستان) بمباران کرده و 10 تروریست نیز در جریان این حملات کشته شدند.

در این بیانیه آمده است: حملات هوایی علیه مواضع شبه نظامیان نیز در بخشهای مختلف منطقه وزیرستان شمالی صورت گرفت که در پی آن بیش از 20 تروریست و شبه نظامیان خارجی به هلاکت رسیدند.

ارتش پاکستان تصریح کرد: تمام این حملات در مناطق خارج از سکونت غیرنظامیان و ساکنان محلی انجام شده و این روند تا نابودی کامل مخفیگاههای شبه نظامیان و از بین بردن تروریست ها ادامه خواهد داشت.

منابع خبری نوشتند: نیروهای امنیتی امروز از زمین و هوا مواضع تروریست ها را به طور کامل به محاصره در آورده و تلاش شبه نظامیان برای متواری شدن از منطقه با شکست همراه بوده است.

مقامات نظامی پاکستان پیشتر گفتند: در حملات گسترده نیروهای پاکستان در شش روز گذشته در بخشهای مختلف وزیرستان شمالی بیش از 235 تروریست ازجمله شبه نظامیان خارجی کشته شدند.

رسانه های پاکستانی افزودند: حمله اخیر تروریست ها ازجمله اعضای گروه غیرقانونی جنبش ازبکستان متشکل از شبه نظامیان خارجی به فرودگاه ˈکراچیˈ سبب شد تا فرصت باقی مانده جهت پیشبرد مذاکرات صلح میان دولت و طالبان ازبین برود و متعاقب آن، دولت و ارتش پاکستان تصمیم به پایان گفت وگوها و انجام عملیات گسترده علیه شبه نظامیان گرفتند.

عملیات نظامی نیروهای پاکستانی علیه تروریست های طالبان و شبه نظامیان خارجی درحالی ادامه پیدا می کند که درحال حاضر هزاران نفر از ساکنان محلی در وزیرستان شمالی برای درامان ماندن از این عملیات متعدد، به بخشهای مختلف ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان نقل مکان کرده اند.

مقامات دولت ایالتی و ارتش پاکستان مراکز ویژه ای برای استقرار ساکنان خارج شده از وزیرستان شمالی ایجاد کرده و نیازهای اولیه آنان شامل مواد غذایی، آب آشامیدنی و دارو مهیا شده است.

اردوگاههای مختلفی نیز جهت اسکان ساکنان محلی وزیرستان شمالی در بخشهای مختلف ایالت خیبرپختونخوا برپا شده است.

آساق**ط*ا.ر*1577
کد N349713

وبگردی