آفتاب
بیستمین دوره جام جهانی - برزیل؛

رکورد تماشاگران در جام جهانی برزیل شکست

رکورد تماشاگران در جام جهانی برزیل شکست

رکورد تماشاکر در بازی‌های نخست جام جهانی 2014 برزیل شکسته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، افزایش تعداد بینندگان رقابتهای جام جهانی از رشد محبوبیت فوتبال در جهان خبر می‌دهد. بازی افتتاحیه که بین تیم‌های برزیل و کرواسی برگزار شد در کشورهای برزیل، آلمان، ژاپن و انگلیس بییندگان چند ده میلیونی داشته است.

بر پایه گزارش سایت فیفا، شبکه تلویزیونی TV Globo که بزرگ ترین شبکه ورزشی برزیل است برای بازی افتتاحیه 42/9 میلیون بیننده داشت. دیدار نخست تیم‌های انگلستان - ایتالیا از شبکه BBC 1 انگلیس 14/2 میلیون بیننده داشت و همین دیدار در RA1  انگلستان 12/8 میلیون تماشاگر داشت. این بالاترین میزان تماشاگر در دو کشور برزیل و انگکلستان است.

بازی تیم های ژاپن - ساحل عاج را 34/1 میلیون نفر از شبکه NHK به نظاره نشستند و این دو برابر بیشترین بیننده ای است که این شبکه قبلا داشته است.

پیروزی 4 بر صفر آلمان مقابل پرتغال در شبکه ARD آلمان 26/4 میلیون بیننده داشت و بازی آمریکا و غنا در ESPN  به میزان 11/1 میلیون بیننده داشته است. این برای شبکه نامبرده یک رکورد محسوب می‎شود.

"نیکلاس اریکسون"، مدیر تلویزیون فیفا، گفت: این رکوردشکنی از رشد محبوبیت فوتبال در سراسر جهان از ژاپن گرفته تا آرژانتین خبر می‌دهد. ما همچنین رشد دلگرم کننده‌ای در بازارهای آمریکا و استرالیا می‌بینیم.

کد N349525

وبگردی