آفتاب

اقدام جدید مجلس نمایندگان علیه اوباما/تصویب بودجه570 میلیارد دلاری با اختیارات محدود 

اقدام جدید مجلس نمایندگان علیه اوباما/تصویب بودجه570 میلیارد دلاری با اختیارات محدود 

مجلس نمایندگان آمریکا برای نشان دادن ناراحتی خود از اقدام کاخ سفید در مبادله محرمانه پنج اسیر طالبان با یک نظامی ایالات متحده، بودجه جدید پنتاگون را به گونه ای تصویب کرده که اوباما برای یک سال آینده اجازه چنین اقدامی را نداشته باشد. 

به گزارش خبرزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته بودجه 570 میلیارد دلاری پنتاگون را تصویب کرد. 

این بودجه که با 340 رای مثبت در برابر 73 رای منفی به تصویب رسیده به نوعی اختیارات "باراک اوباما" را کاهش می دهد. اصلی ترین بخشی که اختیارات اوباما به موجب این بودجه کم می شود بحث مربوط به جابجا کردن زندانیان گوانتانامو و یا طرح معاوضه آنهاست. 

تصویب این بودجه که همراه با کاهش اختیارات اوباما بوده با اعتراض کاخ سفید روبرو شده از همین رو ممکن است سنای آمریکا که در اختیار دموکرات هاست در تصویب آن به نوعی نقطه نظرهای کاخ سفید را مد نظر قرار دهد. 

به نوشته آسوشیتدپرس، دلیل تصویب بودجه جدید پنتاگون بدین شکل، آن است که کنگره همچنان از اقدام اوباما در مبادله یک اسیر آمریکایی با پنج اسیر طالبان ناراحت هستند.

به اعتقاد جمهوریخواهان حاضر در کنگره، اوباما در معاوضه این افراد قانون شکنی کرده چون باید 30 روز قبل از انجام چنین معاوضه ای کاخ سفید کنگره را در اطلاع قرار می داد اما دولت آمریکا چنین اقدامی را انجام نداده است.  

کد N349518

وبگردی