آفتاب

کار سامانه اشتراک نشریات آغاز شد / نشریات مورد علاقه خود را با 50 درصد تخفیف بخرید

کار سامانه اشتراک نشریات آغاز شد / نشریات مورد علاقه خود را با 50 درصد تخفیف بخرید

معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سامانه اشتراک نشریات کشور را با تسهیلات ویژه برای دسترسی آسان و ارزان مردم به نشریات راه اندازی کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این اقدام برای تحقق افزایش مراجعه مردم به مطبوعات و استفاده هدفمند از یارانه های دولتی با هدف ارتقاء سطح دانش عمومی وتخصصی جامعه در کنار گسترش فرهنگ مطالعه و همچنین حمایت از سازمان مطبوعات صورت گرفته است.

 «سامانه اشتراک نشریات کشور» با تسهیلات ویژه راه اندازی شده، تا شهروندان (اشخاص حقیقی) بتوانند با مراجعه به نشانی اینترنتی eshterak.ir و با ثبت نام در این سامانه، نشریه مورد نظر خود را تا سقف 50 درصد تخفیف مشترک شوند و آن را دریافت کنند.

بر اساس این گزارش، تاکنون حدود 100 نشریه (روزنامه، هفته نامه، ماهنامه و...) به عضویت این سامانه درآمده‌اند که با توجه به کامل شدن سامانه، این تعداد در حال افزایش است.

مدیران و صاحبان امتیاز نشریات در صورت تمایل به بهره مندی از تسهیلات پیش بینی شده در این طرح می توانند با یکی از مجریان طرح (اپراتورهای توزیع) قرارداد منعقد کنند و سپس در این سامانه ثبت نام نمایند تا در فهرست نشریات دارای تخفیف قرار گیرند.

نکته قابل تامل در این طرح، تخفیف 50 درصدی برای مردم و در عوض ارائه کامل پول اشتراک به صاحبان نشریات آن هم قبل از توزیع است.

همچنین در صورت انصراف مخاطب از اشتراک یک نشریه، یا توقف انتشار آن، مشترک می تواند مبلغ باقی مانده در حساب اشتراک خود را به نشریه دیگری منتقل کند.

 توزیع نشریات در این طرح توسط مجریان بخش خصوصی (اپراتورهای توزیع) که هر یک گروهی از نشریات را پوشش می دهند انجام می شود و همزمان با توسعه در گسترش این فعالیت، مجریان جدید دارای توان و صلاحیت حرفه‌ای نیز به مجموعه اپراتورهای توزیع اضافه خواهند شد.

5757

کد N349442

وبگردی