آفتاب

ابراز امیدواری رییسی برای به سرانجام رسیدن لایحه پلیس قضایی

ابراز امیدواری رییسی برای به سرانجام رسیدن لایحه پلیس قضایی

معاون اول رییس دستگاه قضایی اظهار امیدواری کرد که لایحه پلیس قضایی امسال به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و الملسمین رییسی در حاشیه همایش بزرگداشت هفته قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت پرونده اتوبوس‌های اسکانیا، گفت: در رابطه با این پرونده آقای محسنی‌اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضایی توضیحات لازم را ارائه می‌کند.

وی در مورد دستاوردهای سفر خود به روسیه، اظهار کرد: این سفر به دعوت وزیر دادگستری روسیه صورت گرفته بود که به منظور دیدار دوجانبه و شرکت در اجلاس حقوقی و قضایی با شرکت کشورهای منطقه انجام شد.

وی ادامه داد: در این اجلاس دو موضوع مالکیت قانون و مبارزه با فساد مطرح شد که ضمن شرکت در این اجلاس، زمینه همکاری‌های دوجانبه در رابطه با تبادل مسائل آموزشی بین دو کشور فراهم شد.

معاون اول رییس دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: در این سفر قول همکاری بین دانشگاه علوم قضایی ایران و روسیه صورت گرفت و همچنین دیدار با اسلام‌شناسان و نخبگان در حاشیه این اجلاس انجام شد.

وی با اشاره به اینکه با رییس قوه قضاییه هند، بلاروس و معاون اول رییس قوه قضاییه افغانستان در این سفر دیدار داشته است، گفت: دیدارها با این افراد در جهت گسترش مناسبات قضایی بود.

با توجه به اینکه این سفر کوتاه بود، اما موفق تلقی شد که امیدواریم توافقات‌مان به ثمر برسد.

معاون اول رییس دستگاه قضایی در مورد سرنوشت لایحه پلیس قضایی، تصریح کرد: این لایحه در قالب قانون برنامه پنجم توسعه به تصویب رسید و فقط قرار است جزئیاتش در قانون ذکر شود. در حال حاضر بررسی جزئیات آن باقی مانده و امیدواریم امسال به نتیجه برسد.

انتهای پیام

کد N349418

وبگردی