آفتاب

سازمان ملل : میلیون ها سوری نیازمند کمک هستند

سازمان ملل : میلیون ها سوری نیازمند کمک هستند

تهران- ایرنا- بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد:بیش از 10 میلیون تن در سوریه نیازمند کمک هستند که دسترسی به پنج میلیون تن از آنان، بسیار دشوار است.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه، بان کی مون با ارائه گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: 8/10 میلیون تن در سوریه نیازمند دریافت کمک های بشردوستانه هستند و این در شرایطی است که دسترسی به 7/4 میلیون تن از آنان بسیار دشوار است.

وی با وخیم توصیف کردن شرایط انسانی در سوریه گفت: بیش از شش میلیون تن از سوری ها به خاطر حوادث اخیر ناگزیر به ترک محل زندگی خود شده اند.

دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود به شورای امنیت همچنین اعلام کرد: نزدیک به 241 هزار تن در سوریه در محاصره بسر می برند که 196 هزار تن از آنان توسط نیروهای دولتی و در اردوگاه های ˈیارموکˈ و ˈگوتاˈ در نزدیکی دمشق، محصور شده اند.

وی گفت:همچنین 45هزار تن از شهروندان سوری نیز توسط گروه های مخالف در مناطق ˈ نوبالˈ وˈزهراˈ در محدودیت بسر می برند.

در گزارش بان کی مون آمده است: طی ماه های گذشته کمک های بشردوستانه سازمان ملل عمدتا در اختیار اردوگاه های ˈیارموکˈ و ˈدوماˈ قرار گرفته است.

وی با ابراز تاسف اعلام کرد که دمشق همچنان مانع رسیدن کمک های بشردوستانه سازمان ملل به مناطق مرزی سوریه با ترکیه، عراق و اردن می شود.

بان کی مون گفت: براساس قطعنامه 2139 شورای امنیت، سازمان ملل موظف به ارسال کمک های بشردوستانه به این مناطق است.

وی با تاکید بر اینکه قطعنامه سازمان ملل درباره ارسال کمکهای بشردوستانه از سوی دمشق رعایت نمی شود، خواستار مداخله شورای امنیت برای نجات جان انسان ها و تامین نیازهای اولیه و فوری آنان شد.

اروپام 1583**1485** 1064
کد N349308

وبگردی