آفتاب
همزمان با انتقاد آمریکا از تایلند و مالزی

رییس دولت نظامی تایلند سرکوب کارگران مهاجر را رد کرد

رییس دولت نظامی تایلند سرکوب کارگران مهاجر را رد کرد

کوالالامپور- ایرنا - رییس دولت نظامی تایلند روز شنبه پس از انتقاد آمریکا از این کشور در خصوص کوتاهی در مبارزه با قاچاق انسان، گفت که بانکوک در حال گام برداشتن برای مبارزه با قاچاق انسان و یافتن راهکاری به منظور اشتغال کارگران مهاجر از جمله کامبوجی ها است.

به گزارش ایرنا، ˈپرایوت چان اوچاˈ فرمانده ارتش تایلند و رییس شورای ملی صلح و نظم در سخنانی که از شبکه های تلویزیونی این کشور پخش شد، گفت که مقامات تایلندی در حال حاضر اقداماتی برای حفظ میلیون ها نفر از کارگران مهاجر و مبارزه با سوء استفاده از نیروی کار توسط قاچاقچیان انسان و مقامات فاسد در نظر گرفته اند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه در گزارشی از تایلند و مالزی به علت عمل نکردن به استانداردهای پایه در زمینه مبارزه با قاچاق انسان انتقاد کرد.

از سوی دیگر پس از کودتای اول خرداد ماه در تایلند و فشار دولت نظامی بر کارگران خارجی بیش از 220 هزار کارگر مهاجر غیرقانونی کامبوجی از ترس برخورد پلیس، تایلند را ترک و به کشورشان بازگشته اند.

فرمانده ارتش تایلند انتقادات وارد شده به دولت نظامی در خصوص سرکوب کارگران مهاجر را رد کرد. تعداد زیادی از کامبوجی ها تلاش دارند از مرز ˈپوی پتˈ به خانه کشورشان بازگردند.

براساس گزارش رسانه تایلند از حدود 430 هزار کامبوجی که در این کشور فعالیت می کردند حدود 200 هزار نفر از آن ها مجوزهای رسمی را کسب نکرده بودند.

کامبوج پیش از این اعلام کرده بود بیش از 200 هزار کارگر این کشور در تایلند فعالیت می کنند که 80 هزار نفر مجوزهای لازم را دریافت کرده اند.

گفته می شود موج خروج وحشت زده تعداد زیادی از کارگران مهاجر از تایلند توسط برخی از افراد با نفوذ و مقامات فاسد طراحی شده است.

رییس شورای ملی صلح و نظم تایلند نیز گفت که این افراد با نفوذ و فاسد عمدا به شایعات سرکوب کارگران توسط شورای ملی صلح و نظم برای ترساندن و دور کردن کارگران مهاجر دامن می زنند تا بار دیگر در قبال دریافت پول برای بازگشت دو باره آن ها به صورت قاچاق اقدام کنند.

وی گفت مقامات تایلند به جای سرکوب کارگران مهاجر بدنبال سرکوب سریع قاچاقچیان انسان هستند که احتمالا با مقامات فاسد در این توطئه ارتباط دارند.

کارگران مهاجر کامبوجی در توسعه صنایع بزرگ این کشور بویژه ساخت و ساز و مسکن نقش داشته اند.

سفیر کامبوج در بانکوک و یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه تایلند روز سه شنبه هفته گذشته در نشستی توافق کردند به ˈشایعهˈ سرکوب کارگران مهاجر کامبوجی پایان داده شود و خط تلفنی برای پرداختن به این مساله کارگران دایر کردند.

کارگران برخی کشورهای همسایه تایلند مانند لائوس و میانمار نیز نقش کلیدی در صنایع این کشور به ویژه در بخش صنایع غذاهای دریایی، کشاورزی و ساخت و ساز دارند.

دو میلیون کارگر خارجی در تایلند فعالیت می کنند که صدها هزار نفر از آن ها مجوز کار ندارند.

آساق**1611
کد N349239

وبگردی