آفتاب

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در موریتانی

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در موریتانی

مردم موریتانی امروز (شنبه) در انتخابات ریاست جمهوری کشورشان مشارکت می‌کنند که قرار است پنج نامزد از جمله رئیس‌جمهور کنونی این کشور در آن با هم به رقابت بپردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، تحلیلگران بر این باورند که "محمد ولد عبدالعزیز" رئیس‌جمهور کنونی موریتانی بیشترین شانس را برای پیروزی در این انتخابات دارد.

برجسته‌ترین مخالفان رئیس جمهور کنونی موریتانی در این انتخابات حضور ندارند و خواهان تحریم انتخابات شده‌اند.

در این انتخابات خانم "مریم بنت مولای ادریس" 57 ساله و "بیرام ولد الداه ولد اعبید" فعال حقوقی و رئیس سازمان ابتکار به خاطر احیای مبارزه علیه عبودیت که از سال 1981 از لحاظ قانونی ممنوع شده است در این انتخابات رقابت می‌کنند و علاوه بر آن دو، "بیجل ولد همید" رئیس حزب همبستگی و "ابراهیم مختار"، خبرنگار سابق و رئیس ائتلاف دموکراسی و عدالت نیز در این انتخابات رقابت می‌کنند که این دو وابسته به حزب مخالف "میانه‌رو" هستند.

کمپین تبلیغات دو هفته به طول انجامید و عکس‌های بزرگی از رئیس‌جمهور کنونی موریتانی در مقایسه با تصاویر کوچک از چهار نامزد دیگر به دیوارها چسبانده شده بود.

مخالفان اصلی رئیس جمهور کنونی موریتانی از "دیکتاتوری بودن" نظام وی انتقاد کرده و خواهان تحریم این انتخابات شدند.

این انتخابات با نظارت 700 ناظر برگزار می‌شود که 200 تن از آنها از خارج از کشور آمدند و الباجی قائد السبسی نخست‌وزیر سابق تونس ریاست هیات ناظران اتحادیه آفریقا را بر عهده خواهد داشت. حدود 18 هزار نظامی و نیروی پلیس روز جمعه و با آرامش یک روز قبل از انتخابات رای خود را به صندوق‌های رای انداختند.

انتهای پیام

کد N349222

وبگردی