آفتاب

جانشین فرمانده کل ارتش: توسعه سواحل مکران کلید افزایش قدرت ایران است

جانشین فرمانده کل ارتش: توسعه سواحل مکران کلید افزایش قدرت ایران است

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه سواحل مکران، زیرساخت و کلید اصلی پرش ایران از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت فرامنطقه‌ای است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرتیپ سیدعبدالرحیم موسوی در مراسم پایانی دومین همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی، افزود: سواحل مکران یک گنج دست‌نخورده است که نیروی دریایی ارتش با حضور در این منطقه تنها بخشی از درخشش این گنج را نشان داده است.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنان به ایفای نقش اول در این منطقه ادامه خواهد داد و هدف از استقرار در این منطقه، آبادانی و رفع پیامدهای منفی سیاست گذشته است تا با آشکار شدن این گنج عظیم، سواحل مکران رشد کند. سواحل مکران با ویژگی‌های ژئوپلتیکی و امنیتی خود و همچنین امکان دسترسی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی می‌تواند جایگاه ایران را در مقیاس جهانی افزایش دهد.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه "ایجاد زیرساخت‌های تجاری، صنعتی و گردشگری از دیگر قابلیت‌های سواحل مکران است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد"، خاطرنشان کرد: هر کشوری که خواهان قدرت، بزرگی و امنیت است، راهکاری جز تقویت قدرت جنگی و تجاری خود در دریا ندارد.

بر اساس این گزارش، دومین همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران، روزهای 28 و 29 خرداد در بندر جاسک و در منطقه دوم دریایی ولایت با حضور امیر سرتیپ موسوی جانشین فرمانده کل ارتش، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد برگزار شد.

انتهای پیام

کد N349193

وبگردی