آفتاب

اقدام جدید استرالیا برای بازگشت پناهندگان به کشورشان

اقدام جدید استرالیا برای بازگشت پناهندگان به کشورشان

تهران - ایرنا - دولت استرالیا به پناهندگانی که در اردوگاههای مهاجران این کشور، دراقیانوس آرام بسرمی برند؛ پیشنهاد داد در صورت بازگشت داوطلبانه به کشورشان حاضر است به آنها تا سقف 10هزار دلار، پول پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ازسیدنی، روزنامه ˈسیدنی هرالد مورنینگˈ روز شنبه با درج این خبر نوشت: دولت استرالیا به پناهندگان لبنانی ساکن اردوگاههای این کشور در جزیره ˈمانوسˈ پاپوا گینه نو و کشورکوچک ˈنائوروˈ در اقیانوس آرام پیشنهاد داد ، چنانچه داوطلبانه از درخواست برای پناهندگی خود منصرف شده و به کشورشان بازگردند، 10 هزاردلار پرداخت می کند.

این روزنامه می نویسد: استرالیا همچنین به ایرانی ها و سودانی های خواهان پناهندگی نیز پیشنهاد پرداخت هفت هزار دلار داد ، مبلغ پیشنهادی این کشور به افغانی ها چهار هزار دلار و به پناهنده ها ی پاکستان، نپال و میانمار 3 هزار و 300 دلار است.

طبق این گزارش، دولت پیشین استرالیا نیز پیشنهاد پرداخت پول به پناهندگان در صورت بازگشت به کشورشان را داده بود اما مبلغ پرداختی بسیار کمتر و بین یک هزار و 500 تا دو هزار دلار بود.

گزارش خبرگزاری فرانسه حاکی است، استرالیا در سالهای اخیر سیاستهای مهاجرتی شدیدی علیه پناهندگان به این کشور در پیش گرفته و از دادن اقامت دایم به افرادی که سوار بر قایقها بطور غیرقانونی وارد استرالیا می شوند، خودداری کرده و درعوض این پناهنده ها را در اردوگاههایی در ˈمانوسˈ و ˈنائوروˈ مستقر می کند.

مقامات استرالیا می گویند از زمان اقدام دولت برای پرداخت پول به پناهنده ها، بیشتر آنان درصدد بازگشت به کشورشان برآمده اند و به این ترتیب از شمار افرادی که تلاش می کنند تا با قایق خود را به استرالیا برسانند، کاسته شده است.

آساق1450**1579**1577
کد N349161

وبگردی