آفتاب

مسلمانان سریلانکا مجبور شدند نماز جمعه خود را کوتاه کنند

مسلمانان سریلانکا مجبور شدند نماز جمعه خود را کوتاه کنند

اقلیت مسلمان سریلانکا به دنبال افزایش تنش‌های مذهبی و پس از کشته شدن چهار تن به دست بودایی تندرو در درگیری‌ها، نماز جمعه خود را کوتاه کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای مسلمانان سریلانکا (MCSL) اعلام کرد که روحانیون مسلمان از نمازگزاران خواستند تا پس از نماز به صورت آرام و مسالمت آمیز متفرق شوند.

رئیس این شورا گفت: علما از مساجد درخواست کردند تا مراسم‌ خود را کوتاه کنند و در برخی مکان‌ها مراسم ادای نماز جمعه زودتر از همیشه آغاز شد. به رغم اینکه پلیس وقوع حوادثی را پس از نماز جمعه پیش‌بینی می‌کرد اما هیچ گزارشی مبنی بر وقوع درگیری گزارش نشد.

کسبه مسلمان سریلانکا روز جمعه در اعتراض به شورش‌های خونین بودایی‌ها مغازه‌های خود را به رغم درخواست ماهیندا راجاپاکسه، رئیس‌جمهوری سریلانکا تعطیل کردند. به دنبال دو حمله به تفرجگاه مسلمانان در مناطق ساحلی سریلانکا که چهارتن کشته و صدهاخانه و مغازه به آتش کشیده شد، مغازه‌ها و رستوران‌ها در کلمبو تعطیل شدند.

مسلمانان همواره از نیروهای تندروی بودایی شکایت دارند و پلیس نیز هرگز نتوانسته است از جامعه مسلمانان حمایت کند. مسلمانان حدود 10 درصد از جمعیت 20 میلیونی سریلانکا را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

کد N349151

وبگردی