آفتاب
رییس دادگستری استان کرمان:

صرف شرکت در دعای ندبه نمی‌توان در جمع سربازان امام زمان (عج) قرار گرفت

صرف شرکت در دعای ندبه نمی‌توان در جمع سربازان امام زمان (عج) قرار گرفت

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: بیشترین پرونده‌هایی که در دادگستری تشکیل می‌شود ناشی از عدم باور و ایمان به مبانی اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، حجت‌الاسلام علی توکلی در مراسم دعای روحبخش دعای ندبه مهدیه مسجد مقدس صاحب الزمان (عج) شهر کرمان که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی برگزار شد، گفت: فرازهایی در دعای ندبه وجود دارد که انسان را به ادامه زندگی امیدوار می کند.

وی با اشاره به اینکه دعای ندبه نوعی نجوا با امام زمان (عج) است، افزود: این نجوا نباید فقط برای ثوابش بیان شود، بلکه باید اثر تربیتی در زندگی داشته باشد؛ چرا که دعای ندبه راهنمای زندگی است.

توکلی امام زمان (عج) را باب الله و عین الله معرفی کرد و گفت: اگر می‌خواهید به خدا برسید باید از در خانه وارد شوید و امام زمان (عج) آستانه ورودی و راه رسیدن به خداوند است.

وی تصریح کرد: اگر امام زمان (عج) را باور داشته باشیم اعمال و رفتار و گفتار ما متفاوت از کسانی می شود که حضرت را قبول دارند ولی باور ندارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه خیلی ها امام زمان (عج) را می شناسند که حضرت وجود دارد و روزی ظهور می کند ولی باور ندارند، خاطرنشان کرد: اگر باورمان شود که حضرت ولی عصر (عج) بر اعمال و رفتار ما ناظر است و آنها را رصد می‌کند، زندگی ما متحول می‌شویم و از ارتکاب بسیاری از گناه‌ها می‌گذریم.

توکلی با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات زندگی ما ناشی از ضعف اعتقادی است، افزود: دین و اعتقاد به دین، هدایت کننده و کنترل‌کننده است و برای همین افراد مذهبی کمتر برایشان پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر همه به قانون عمل کنیم، اختلافی به وجود نمی‌آید، اظهار کرد: زیر پا گذاشتن ارزش‌های اخلاقی و عدم قانون‌مداری ریشه بسیاری از اختلافات و جرائم در جامعه است.

سخنران این هفته دعای ندبه مهدیه مسجد صاحب‌الزمان (عج) کرمان با بیان اینکه انسان منتظر امام زمان (عج) باید خودش را برای ظهور حضرت آماده کند، گفت: صرف شرکت در دعای ندبه نمی‌شود در جمع سربازان امام زمان (عج) قرار گرفت.

وی تصریح کرد: باید اثرتربیتی دعای ندبه در زندگی مان نهادینه شود؛ چرا که امام زمان (عج) فرموده است «همیشه بر احوال و اخبار شما آگاهم و چیزی از شما بر ما پوشیده نیست»

انتهای پیام

کد N349137

وبگردی