آفتاب
لاریجانی:

قانون باید برای رونق تولید باشد نه سختگیری بر تولید کننده

قانون باید برای رونق تولید باشد نه سختگیری بر تولید کننده

تهران-ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه «آنهایی که تخلف کردند پولی از بانک گرفتند در جای دیگر خرج کردند دادگستری برود با آنها برخورد شدید کند » گفت:آنهایی که در کشور تولید می کنند باید کمکشان بکنیم نباید سختگیری کرد و قانون باید برای رونق تولیدشان باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی لاریجانی امروز - شنبه - در افتتاحیه همایش هفته قوه قضائیه ضمن تاکید بر لزوم حمایت از تولید کنندگان واقعی گفت: تولید کننده نمی تواند هزینه های تحمیلی را پرداخت کند، حالا به خاطر اینکه ارز یک هزار تومانی شده سه هزار تومان و سرمایه در گردش بیشتری نیاز دارد و علاوه بر این مشکلاتی که در تحریم برای تامین مواد اولیه و تجهیزات از خارج بوجود آمد، حالا تولید کننده باید کارهای بسیار سختی انجام دهد تا مقداری به منابع مالی آن اضافه شود.

وی ادامه داد: در گذشته وقتی بانکها می خواستند ال اسی باز کنند معمولا 10 درصد می گرفتند در حالی که در سال 91و 92 بانکها 130 درصد می گرفتند حالا تصور کنید یک واحد تولیدی با این افزایش قیمت و مشکلات خارجی،130 درصد هم بدهد تا ال سی آن باز شود حالا دولت این را 30 درصد کرده است که اگر اجرا بشود، کار درستی است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی توان با تولید کنندگان یک گونه برخورد کرد اظهار داشت: تعدادی از تولید کنند گان کشور هستند که نمی شود اینها را یک جور مورد توجه قرار داد و گفت اگر معوقه دارید به شما کمک نمی کنیم و کمک به شما تعلق نمی گیرد.

وی ادامه داد: در قانون برنامه به دولت اجازه ای دادیم در این گونه موارد که تولید کننده دچار مشکل شده بتواند بخشودگی جرائم داشته باشد، زمان تنفس قائل شود، معوقات را تقسیم کند اینها برای این است که نیازمند رونق تولید هستیم. آنجایی که تولید کننده باعث این وضعیت نبوده بلکه سیستم مدیریتی باعث این امر شده چه مشکلی دارد باید از این تولید کننده حمایت کرد.

لااریجانی ضمن تاکید بر نقش قوه قضائیه و دولت در این زمینه گفت:باید سازو کاری را به وجود آورد تا در هر استانی استاندار، مدیر کل دادگستری ، بانکهای مربوطه و مدیر کل صنعت و جهاد کشاورزی بنشینند پرونده هایی که تقصیری متوجه تولید کننده نیست، فشار بر این دست تولید کننده ها اضافه نشود.

وی در عین حال گفت:آنهایی که تخلف کردند پولی از بانک گرفتند در جای دیگر خرج کردند دادگستری برود با آنها برخورد شدید کند اما آنهایی که در کشور تولید می کنند باید کمکشان بکنیم نباید سختگیری کرد و قانون است برای رونق تولید.

لاریجانی اضافه کرد:مقام معظم رهبری هم امسال تاکیدات جدی در حوزه اقتصاد و رونق تولید مطرح کردند ساز و کارش این است که به تولید کننده واقعی توجه خاص کنیم، اما با آنهایی که سوء استفاده می کنند با آنها برخورد شود.

سیام(3)**2021** 1418
کد N349135

وبگردی