آفتاب

روحانی:ترور شخصیتی را به راحتی تحمل کنیم

روحانی:ترور شخصیتی را به راحتی تحمل کنیم

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه دولت وظیفه خود می داند به قوه قضائیه کمک کند گفت: قوه قضائیه قوه مستقلی است و هیچ قوه و صاحب نفوذی نمی تواند و نباید بر داوری عادلانه تاثیر بگذارد.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری در همایش قوه قضائیه که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد بااشاره به ویژگی های شخصیتی آیت الله شهید بهشتی گفت: ترور شخصیتی را به راحتی تحمل کنیم همانطور که شهید بهشتی قبل از شهادت ترور شخصیتی شدند. کمتر در مسجد و دانشگاهی بود که از شهید بهشتی تعریف کنیم و اکثریتی با او مخالفت نکنند و علیه او سخنرانی نکنند اما او راهش را ادامه داد.

وی افزود: هنوز هم بداخلاق هایی که فکر می کنند راه پیشرفت آنها در حرف زدن، مسائل را واژگون مطرح کردن، به تهمت و درشت گویی افتخار کردن است، وجود دارند.

روحانی با بیان اینکه وظیفه ما ادامه دادن به راه شهید بهشی است گفت: ببنید افراط و خشونت در منطقه چه می کند؟ لبنان، سوریه ، عراق ، افغانستان و نقاط دیگری در منطقه و جهان دچار افراط و خشونت شده اند؛ راه ، راه اعتدال ، عدالت و میانه روی است، راه اجرای صحیح، درست و از راه و سیره نبی اکرم و ائمه اطهار است.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه شهید بهشتی، قوه قضائیه ای آبرومند و اسلامی از خود به جای گذاشت ادامه داد: قوه قضائیه قوه ای مستقل است و قضات با استقلال به داوری می نشینند و هیچ قوه و هیچ صاحب نفوذی نمی تواند و نباید بر داوری عادلانه تاثیر بگذارد. بگذاریم قاضی خودش در برابر خدایش و برای اجرای عدلش در چارچوب قانون بیاندیشد و آنچه وظیفه خود می داند به عدل و دادگستری و احقاق حقوق مردم بپردازد.

وی با یادآوری اینکه دولت وظیفه خود می داند به قوه قضائیه کمک کند، افزود: قوه قضائیه قوه مستقلی است و هیچ کسی نمی تواند در برابر اجرای عدالت و احقاق حقوق به دادگستری کشور احترام نگذارد. همه کشور از بالاترین مقام که رهبری انقلاب هستند تا مردم در برابر قانون یکسانند و قاضی می تواند نسبت به هر مقامی در چارچوب قانون اگر تخلفی و یا شاکی داشته باشد رسیدگی کند.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

/212 27

کد N349101

وبگردی