آفتاب
با حضور گردشگران و دوستداران طبیعت در زنجان؛

جشن ییلاق در منطقه اولن دلبر زنجان برگزار شد

جشن ییلاق در منطقه اولن دلبر زنجان برگزار شد

سالجاری با حضور گردشگران و دوستداران طبیعت در زنجان جشنی ییلاق در منطقه ییلاق نشین اولن دلبر زنجان با استقبال مطلوب برگزار شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان،با اعلام اینکه امسال سومین سال متوالی است که جشن ییلاق را در استان زنجان برگزار می کنیم، گفت: در دو سال قبل این مراسم در شهرستان ماهنشان برگزار شد و بنا داریم در سال‌های آینده بنا به شرایط جوی و آب و هوایی این مراسم را در نقاط دیگر نیز برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار"ایلنا" از زنجان بهمن اسکندری، در این زمینه افزود: برای اینکه دامداری از وابستگی به دام فاصله بگیرد برگزاری این جشنواره می تواند در ایجاد درآمد برای دامداران موثر باشد. وی، گفت: معرفی و آشنایی گردشگران با جاذبه های طبیعی استان می تواند در رونق اقتصاد دامداران در سایه فراهم شدن زیرساختهای کسب درآمد موثر است.

اسکندری، مطرح شدن مصائب و مشکلات دامداران با مسئولان استانی را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد و معرفی آداب محلی را در توسعه ظرفیت های صنعت اکوتوریسم استان و ارتقا سطح آگاهی بهره برداران یادآور شد.

وی، افزود: آشنایی مسئولان و علاقمندان با تولیدات دامداران به ویژه عشایر و حل مشکلات آنها و نیز ایجاد روحیه، نشاط و شادابی در بین عشایر و دامداران در کنار شناساندن استعدادهای بالقوه طبیعت منطقه جزو اهداف برگزاری این جشنواره است.

این جشنواره به مدت 2 روز برگزار شد و برگزاری جشن بله برون در روز دوم،حضور آشیق های بومی زنجان،اجرای شبکه اشرق زنجان و نیز برگزاری مسابقات محلی از دیگر بخش های این مراسم بود.

گفتنی است این برنامه امسال در سایه اطلاع رسانی با استقبال قابل توجهی همراه بود.

کد N349060

وبگردی