آفتاب

میشل سلیمان: "داعش سیاسی" لبنان را تهدید می‌کند نه "داعش نظامی"

میشل سلیمان: "داعش سیاسی" لبنان را تهدید می‌کند نه "داعش نظامی"

رئیس جمهوری لبنان با بیان اینکه سناریوی عراق در لبنان تکرار نخواهد شد، تاکید کرد: آنچه لبنان را تهدید می‌کند مشکلات و خلأ سیاسی است نه داعش.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، میشل سلیمان، رئیس جمهوری لبنان در گفت‌وگو با برخی روزنامه نگاران لبنانی در پاریس، فروپاشی و دو دستگی ارتش لبنان یا تکرار سناریوی عراق که اخیرا گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش کنترل برخی از مناطق این کشور را در دست گرفته، بعید دانست و گفت: آنچه لبنان را تهدید می‌کند مشکلات و اختلافات سیاسی است نه داعش.

وی اظهار داشت: من اطمینان دارم که ارتش لبنان ارتشی پایدار است و مروجان چنین سناریوهایی به زودی شکست می‌خورند همانطور که پیشتر نیز شکست خورده بودند.

سلیمان عنوان داشت: به عقیده من محیط لبنان برای چنین گروه‌هایی مناسب نیست. تروریسم بها و هزینه سنگینی دارد و تروریست‌ها هیچ گاه در لبنان پیروز نخواهند شد.

وی تصریح کرد: آنچه لبنان از آن رنج می‌برد از کار افتادن برخی نهادها، نبود دموکراسی، نبود رئیس جمهوری جدید، بازی کردن با منافع شهروندان و قانون اساسی و عدم مسئولیت پذیری نمایندگان است.

سلیمان گفت: به عقیده من لبنان در حالتی از یک کودتای سیاسی بسیار خطرناک به سر می‌برد و مایه آبروریزی است که لبنان منتظر مداخله بیگانگان جهت انتخاب رئیس جمهوری جدید باشد بلکه باید بر سر انتخاب رئیس جمهور در داخل به تفاهم رسید. تنها کمکی که خارج می‌تواند به ما بکند ایجاد شرایط مناسب و راضی کردن برخی طرف‌ها برای پذیرش نامزد توافقی است.

میشل سلیمان که در حال حاضر در پاریس به سر می‌برد، پیشتر با فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه و همچنین با ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی خواه در پاریس دیدار کرده بود اما هرگونه تماس با سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان را رد کرد.

وی در خصوص آینده سیاسی خود گفت: من قصد دارم یک حزب سیاسی میانه‌رو را در لبنان تاسیس کنم.

سلیمان گفت: اگر مردم این را بخواهند من حتما این حزب را تشکیل خواهم داد و در این راه تلاش خواهم کرد.

انتهای پیام

کد N349048

وبگردی