آفتاب
تحولات اوکراین/

تهدید دوباره آمریکا و اروپا به تحریم روسیه/کشته شدن 400 مخالف در سرزمین انقلاب نارنجی 

تهدید دوباره آمریکا و اروپا به تحریم روسیه/کشته شدن 400 مخالف در سرزمین انقلاب نارنجی 

همزمان با شدت گرفتن تحرکات جدایی طلبان در شرق اوکراین و کشته شدن 400 نفر از آنها در حملات ارتش، کشورهای غربی درباره اعمال دور جدیدی از تحریمها علیه روسیه هشدار دادند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رهبران آمریکا، فرانسه و آلمان اعلام کردند اگر روسیه در راه فرونشاندن تنش در مرز این کشور با اوکراین تلاش نکند شامل تحریمهای جدید غرب خواهد شد.

همزمان با نگرانی های تازه از اقدامات روسیه در مرز اوکراین، کاخ سفید اعلام کرد که "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا جداگانه با "فرانسوا اولاند" همتای فرانسوی و "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان، گفتگو کرده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا اطلاعاتی در دست است که روسیه شماری تانک و مهمات را در مرز با اوکراین مستقر کرده  و ممکن است این سلاح ها در اختیار جدایی طلبان اوکراین قرار گیرد.

دیروز جمعه پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین با اعلام یک آتش بس هفت روزه به جدایی طلبان حامی روسیه هشدار داد که اگر از این فرصت برای زمین گذاشتن سلاح های خود استفاده نکنند، ممکن است با خطر مرگ روبرو شوند. 

از سوی دیگر در مسکو، کرملین اعلام کرد که آتش بس پروشنکو پیشنهاد صلح نیست بلکه  اتمام حجت به جدایی خواهان است. 

در این میان روز گذشته اعلام شد که در جریان حملات ارتش اوکراین به مواضع جدایی طلبان در شرق این کشور دست کم 400 نفر از جدایی طلبان و هفت نفر از نظامیان اوکراینی کشته شده اند. 

کشورهای غربی که با اقدامات خود اوضاع اوکراین را پیچیده کرده اند روسیه را متهم به دست داشتن در ناآرامی های این کشور می کنند اما با وجود این تبلیغات مسکو بارها اعلام کرده که حاضر است برای فرونشاندن تنشها در اوکراین با کی یف همکاری کند. 

در این میان آمریکا از اعمال تحریمهای جدید علیه جدایی طلبان اوکراینی خبر داد. به موجب این تحریمها دارایی های هفت نفر از رهبران جدایی طلبان مسدود شده و آنها اجازه سفر به ایالات متحده را نخواهند داشت. بر همین اساس شرکتهای آمریکایی نیز از انجام داد و ستد با این هفت نفر منع شده اند. 

کد N348916

وبگردی