آفتاب
روحانی در مراسم بزرگداشت هفته قوه قضاییه:| 178612

افراط و خشونت بالاترین خطر برای امنیت و ثبات است

افراط و خشونت بالاترین خطر برای امنیت و ثبات است

هنوز بداخلاقانی فکر می کنند که راه پیشرفت آنها بد حرف زدن،مسائل را واژگونه مطرح کردن، به اتهام و درشت‌گویی افتخار کردن و آنها را انقلابی پنداشتن در جامعه است.

روحانی با یادآوری اینکه وظیفه ماست که راه شهید بهشتی را ادامه بدهیم تصریح کرد: افراط و خشونت بالاترین خطر برای اخلاق، مدیریت صحیح، امنیت و ثبات بوده و است.
به گزارش خبرنگار ایلنا،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم بزرگداشت هفته قوه قضاییه که صبح امروز در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است ضمن گرامیداشت این هفته گفت: من برای مسئولین عالی قضایی برای موفقیت در احقاق حقوق شهروندی مردم و اجرای عدالت آرزو می کنم.

وی با بیان اینکه بی ‌تردید شهید بهشتی نمونه روشن و بارز از یک مدیریت پخته، آگاه و توام با سعه صدر و صبر و استقامت بود اظهار داشت: شهید بهشتی هم از دیدگاه جایگاه علمی و هم از حوزه علمیه قم بهره گرفته بود و هم از علوم و دانش‌های روز و از مکاتب فطری غرب بهره‌برداری کرده بود و دارای فکر و اندیشه بلندی بود و توانست در تمام مراحل زندگی خود خدمات کم‌نظیر و گاه بی‌نظیری داشته باشد.

رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: تاسیس مدارس در حوزه‌های علمیه در چارچوب نظم جدید و آشنایی طلاب و دانش‌پژوهان با علوم و دانش‌های روز، نشان از تفکر عمیق و مدیریت صحیح آن مرد بزرگ بود.

روحانی با اشاره به حضور شاگردان شهید بهشتی در قوه قضاییه، مجلس و دولت به سابقه آشنایی خود با شهید بهشتی اشاره کرد و افزود: من از سال ۴۰ با این مرد بزرگ از نزدیک آشنا بودم و تا یکی، دو روز قبل از شهادت ایشان در کاخ دادگستری با وی جلسه داشتم. ایشان خوب فکر می کرد، عادلانه تصمیم می گرفت، مصمم بود و هراسی نداشت و همه وجود و حتی آبرویش را برای انقلاب و نظام در کف اخلاص گذاشت.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: من در اوایل تیر سال ۶۰ در روز چهارشنبه که یکشنبه بعد ایشان به شهادت رسید در کاخ دادگستری به حضورشان رسیدم و با یکدیگر گفتگو کردیم ایشان به من گفت که من یکی، دو هفته قبل خدمت امام رفته بودم و می خواستم از ایشان اجازه بگیرم تا از سمت قضایی‌ام استعفا بدهم امام وقتی احساس کرد که من چه می‌خواهم بگویم به من گفت صدای مردم که در بیرون شعار می دهند و می گویند درود بر خمینی را می شنوی اگر آنها شعار مرگ هم بدهند برای من مهم نیست و وقتی من این حرف امام را شنیدم پیشنهادم را پس گرفتم.

وی با تاکید بر اینکه اگر ملت، بزرگان و مدیران به این نقطه برسند که شعار درود و مرگ و موافق و مخالف در راه درست و منطقی‌شان تاثیرگذار نباشد آنگاه ما در راه درست گام برداشته ‌ایم ابراز داشت: ما ترور شخصیت را به راحتی تحمل می کنیم همانطور که شهید بهشتی قبل از شهادت ترور شخصیتی شد. کمتر مسجد و دانشگاهی در آن روز بود که سخنی از ایشان بگویید و عده و اکثریتی با ایشان مخالفت نکند اما او به راهش ادامه داد.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه بعد از گذشت سالیان دراز هنوز بداخلاقی‌ها ادامه دارد تاکید کرد: هنوز بداخلاقانی فکر می کنند که راه پیشرفت آنها بد حرف زدن،مسائل را واژگونه مطرح کردن، به اتهام و درشت‌گویی افتخار کردن و آنها را انقلابی پنداشتن در جامعه است.

روحانی با یادآوری اینکه وظیفه ماست که راه شهید بهشتی را ادامه بدهیم تصریح کرد: افراط و خشونت بالاترین خطر برای اخلاق، مدیریت صحیح، امنیت و ثبات بوده و است.

رئیس جمهور با طرح این سوال که افراط و خشونت در منطقه از لبنان تا افغانستان چه می‌کند یادآور شد: راه صحیح، راه عدالت و اعتدال و میانه‌روی و اجرای صحیح و پیروی درست از سیره و روش نبی مکرم (ص) اسلام و ائمه اطهار (ع) است.

وی ادامه داد: شهید بهشتی از میان ما رفت اما قوه قضاییه آبرومند،اسلامی و قانونی از خود به یادگار گذاشت.

 

کد N348893

وبگردی