آفتاب

اعتراض اتریش به سفر اردوغان به وین

اعتراض اتریش به سفر اردوغان به وین

سفر نخست‌وزیر ترکیه به اتریش که موجب تظاهرات گسترده در وین شد، با اعتراض شدید وزیر خارجه اتریش روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه حریت، سبستین کورز، وزیر امور خارجه اتریش گفت: این سفر نشان داد که رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه کمپین انتخاباتی خود را به اتریش آورده و باعث بی‌نظمی شده است.

وی افزود: ما چنین چیزی را نمی‌پذیریم تنها چیزی که من می‌توانم بگویم این است که احترام گذاشتن به یک کشور، به این صورت نیست.

سازمان دهندگان و پلیس محلی اعلام کرد که در جریان سفر اردوغان به وین، بیش از 10 هزار معترض ضد دولت ترکیه تجمع کرده بودند. اردوغان قرار است پس از اتریش به پاریس رفته و با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار کند.

اردوغان پیشتر نیز از سوی اروپایی‌ها به دلیل تمایلات استبدادی‌اش متهم شده بود و در سفر به شهر کلن آلمان نیز با تظاهرات اعتراضی مواجه شد که داد دولت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان را درآورد.

دولت اتریش پیشتر به اردوغان هشدار داده بود که "اظهارات تحریک‌آمیز" بیان نکند اما اردوغان خطاب به جمعیت حاضر در وین گفت: دلیلی ندارد که کسی از ما بترسد. اروپا به ترکیه احتیاج دارد و تحت رهبری من اقتصاد ترکیه رشد کرد. اروپا در جایی که رودخانه دانوب به دریای سیاه می‌ریزد نمی‌یابد بلکه از جایی شروع می‌شود که دجله و فرات سرچشمه گرفته است.

انتهای پیام

کد N348848

وبگردی