آفتاب

فابیوس: مشارکت فرانسه در عملیات نظامی در عراق ممکن است

فابیوس: مشارکت فرانسه در عملیات نظامی در عراق ممکن است

وزیر خارجه فرانسه از عراق خواست چه با حضور نوری مالکی و چه بدون حضور وی دولت وحدت ملی تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی الوطن العربی، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد: دولت عراق باید چه با حضور نوری مالکی، نخست وزیر عراق یا چه بدون حضور وی، دولت وحدت ملی تشکیل دهد.

وی اوضاع کنونی عراق را بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود: اگر می‌خواهید مقابل گروه‌های تروریستی مقاومت کنید باید دولت وحدت ملی تشکیل دهید.

فابیوس با انتقاد از نوری مالکی، نخست وزیر عراق ادعا کرد: وی نه تنها هم‌پیمانی با قبایل سنی مذهب را نمی‌پذیرد بلکه به طور نامناسبی با آن‌ها رفتار می‌کند و سیاست به حاشیه راندن سنی‌ها و کوتاهی در حق آن‌ها را در پیش گرفته است.

وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد: این اولین بار است که گروه‌های تروریستی همچون داعش تهدید کرده‌اند که می‌خواهند بر کشوری دارای ثروت‌های نفتی تسلط یایند.

وی خاطرنشان کرد: این مساله خطر جدی خواهد بود و در این میان تنها کشور عراق از بین نخواهد رفت بلکه تمام منطقه و به دنبال آن اروپا و تمام جهان، تحت تاثیر این فاجعه قرار خواهند گرفت و نابود خواهند شد.

وی در خصوص امکان دخالت نظامی فرانسه در عراق گفت: اگر دولت عراق از ما درخواست کمک نظامی کند و سازمان ملل نیز حمایت کند، ممکن است این اتفاق بیفتد.

وی اشاره کرد: این مساله امروز مورد بحث نیست.

فابیوس از تدوین پیش نویس قانونی جدید در فرانسه به منظور جلوگیری از پیشروی تروریست‌ها به مناطق درگیری، خبر داد.

انتهای پیام

کد N348847

وبگردی