آفتاب

سخت‌ترین و هیجان‌انگیزترین بازی ایران در تاریخ جام‌های جهانی

سخت‌ترین و هیجان‌انگیزترین بازی ایران در تاریخ جام‌های جهانی

فوتبال یعنی عشق و هیجان و این بازی اوج هیجان است برای مردم ایران. رویارویی با آرژانتین که ستاره های بزرگی از جمله دی‌ماریا، هیگواین، آگوئرو، ماسکرانو و ... دارد و یک سوپر ستاره به نام مسی؛ آن هم در دیداری که آرژانتین برای صعود به 3 امتیازش می اندیشد.

هشت صبح: ایران – آرژانتین، دومین دیدار خود را در جام بیستم، امشب در ورزشگاه «بلوهوریزنته» برگزار می‌کنند. ایران، چهارمین حضور خود در جام جهانی را در گروهی تجربه می کند که برای رسیدن به جایگاه دومی و صعود به دور بعد، باید با تیم های نیجریه و بوسنی، رقابت کند.

تیم ملی فوتبال ایران که در نخستین دیدار خود مقابل نیجریه به تساوی بدون گل رسید، در حالی مقابل آرژانتین صف آرایی می کند که تکرار نتیجه بازی نخست، کمی دور از انتظار به نظر می‌رسد. ایران در چهارمین حضور خود در جام جهانی، برای نخستین بار دروازه خود را بسته نگهداشت تا با کسب یک امتیاز به همراه نیجریه در رده دوم قرار گیرد.


سخت‌ترین بازی ایران در تاریخ جام‌های جهانی


شاگردان کارلوس کی‌روش در بازی نخست با نیجریه، بازی تدافعی را به نمایش گذاشتند. مهمترین هدف کی‌روش در آن دیدار، کسب یک امتیاز و زنده نگهداشتن امیدهای ایران، برای صعود به دور بعد بود که در انجام اینکار موفق شد.

هیچکدام از بازیکنان تیم ایران، برای بازی با آرژانتین محروم یا مصدوم نیستند. فقط آندرانیک تیموریان با توجه به اخطاری که در بازی با نیجریه گرفت، باید کمی محتاط بازی کند تا در بازی آخر مقابل بوسنی، دو اخطاره و محروم نشود.

وقتی با سوت میلوراد مازیچ، داور صربستانی، بازی آغاز می شود، آرژانتین، ایران را به اوج فوتبال دنیا نزدیک می کند و این توانمندی ستاره های ایران است که چگونه خود را در این سطح بالا، بهتر و بهتر و بهتر به فوتبال جهان معرفی کنند.
کارلوس کی‌روش هم به این موضوع اعتقاد دارد و در خصوص بازی با آرژانتین می گوید: "گرفتن امتیاز از این تیم شبیه به یک معجزه است." اتفاقی بزرگ که شانس صعود ایران به مرحله دوم جام را به مراتب بیشتر خواهد کرد.

آرژانتین، ملقب به«آلبی سلسته» امسال، یکی از مدعیان جدی قهرمانی در جام جهانی، محسوب می‌شود. حضور مهاجمانی چون «لیونل مسی»، «سرخیو آگرو» و «گونسالو هیگواین»، هر خط دفاعی را دچار مشکل خواهد کرد.

البته این خط حمله آتشین در بازی با بوسنی، فقط با دو گل زده در مقابل یک گل خورده به پیروزی رسیدند. آنان در دوره قبلی جام جهانی نیز بازی‌ها را کم گل آغاز کردند و با یک گل نیجریه را شکست دادند.

اما در بازی دوم، کره‌ جنوبی را با نتیجه پرگل ۴ – یک درهم کوبیدند. آرژانتینی ها، دو بار در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ جشن قهرمانی را در جام جهانی برپا کرده اند، ولی برای کسب سومین ستاره، راه سختی را پیش رو دارند. پیروزی آرژانتین مقابل تیم ملی فوتبال ایران، صعود آنان به دور دوم بیستمین دوره جام جهانی را تضمین می کند.

تیم های ایران و آرژانتین، پیش از این، یکبار مقابل هم به میدان رفته‌اند که این دیدار در سال ۱۹۷۷ و در ورزشگاه «سانتیاگو برنابئو» اسپانیا برگزار شد و دو تیم به نتیجه تساوی یک – یک رضایت دادند. تک گل ایران را در آن بازی، محمد صادقی به ثمر رساند.


کد N348813

وبگردی