آفتاب

تشکیلات خودگردان فلسطین: ربایش 3 اسرائیلی بهانه‌ به دست تل‌آویو داد

تشکیلات خودگردان فلسطین: ربایش 3 اسرائیلی بهانه‌ به دست تل‌آویو داد

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل از مساله ربوده شدن سه جوان اسرائیلی به عنوان بهانه‌ای برای اعمال فشارهای بیشتر بر ملت فلسطین استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ربوده شدن سه شهرک‌نشین اسرائیلی به عنوان بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌ بیشتر علیه ملت فلسطین و محاصره کردن این ملت در شهرها، روستاها و اردوگاه‌هایشان استفاده می‌کند که نقض قانون بین‌المللی محسوب می‌شود.

همچنین بازداشت گسترده صدها تن از فلسطینیان از جمله اسیران آزاد شده نقض آشکار توافقی است که پیشتر برای آزادی آن‌ها انجام شده بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: سیاست تحریم‌های گروهی که دولت نتانیاهو علیه ملت فلسطین اتخاذ کرده نشان می‌دهد که جامعه جهانی باید برای فشار آوردن بر دولت اسرائیل جهت پایان دادن به چنین سیاست غیراخلاقی و غیرقانونی، اقداماتی مناسب اتخاذ کند نه اینکه تنها این اقدامات را محکوم کند.

در پی ربوده شده سه جوان اسرائیلی در منطقه "الخلیل" دولت نتانیاهو جنبش حماس را به این اقدام متهم و صدها تن از فلسطینی‌ها را بازداشت کرده است.

این در حالی است که نتانیاهو بازداشت بیش از 200 عضو حماس توسط مقامات اسرائیلی را با این مساله توجیه کرد که وی اطمینان دارد جنبش حماس سه جوان اسرائیلی را ربوده است.

از سوی دیگر شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی با خانواده‌های سه جوان مذکور دیدار کرده و به آن‌ها اطمینان داد که نیروهای امنیتی اسرائیل اقدامات لازم را برای بازگرداندن فرزندانشان اتخاذ می‌کنند.

انتهای پیام

کد N348713

وبگردی