آفتاب

بان کی مون از طرح صلح رئیس‌جمهور اوکراین استقبال کرد

بان کی مون از طرح صلح رئیس‌جمهور اوکراین استقبال کرد

دبیرکل سازمان ملل از طرح صلح 14 بندی ارائه شده از سوی رئیس‌جمهور اوکراین برای کاهش تنش‌ها در مناطق شرقی کشورش استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، استفان دوجاریچ، سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری روزانه‌ای گفت: دبیرکل این سازمان از اظهارات سیاسی پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین برای حل صلح آمیز بحران اوکراین استقبال می‌کند.

وی افزود: بان کی مون برنامه صلح 14 بخشی پوروشنکو را که شامل برگزاری مذاکره، توقف اقدامات خصمانه و دیگر اقدامات با هدف کاهش تنش‌ها است به خوبی مورد بررسی قرار داده است. برنامه‌ای با چنین اهداف دلگرم کننده است.

دوجاریچ همچنین به اهمیت بسیار زیاد اجرای چنین اقداماتی و همچنین مسائل ذکر شده در توافق نامه 17 آوریل ژنو به منظور دستیابی به راه حلی پایدار و صلح آمیز اشاره کرد.

پوروشنکو روز جمعه برنامه 14 بندی خود با هدف دستیابی به راه حلی صلح آمیز برای درگیری‌های شرق اوکراین را اعلام کرد. در مناطق شرقی اوکراین نیروهای دولتی با جدایی طلبان در حال مبارزه هستند.

این برنامه که در وب سایت ریاست جمهوری اوکراین منتشر شده یک آتش بس یک جانبه و عفو شورشیانی که مرتکب "جرائم جدی" نشده‌اند را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای سازش با جدایی طلبان پیشنهاد داد.

در این برنامه همچنین تمرکز زدایی قدرت در کشور از طریق اصلاحات قانون اساسی و برگزاری انتخابات زود هنگام پارلمانی ومحلی در مناطق بحران زده اوکراین ذکر شده است.

انتهای پیام

کد N348681

وبگردی