آفتاب

وقایع اخیر منطقه محور مذاکرات پادشاه عربستان و سیسی در فرودگاه قاهره

وقایع اخیر منطقه محور مذاکرات پادشاه عربستان و سیسی در فرودگاه قاهره

پادشاه عربستان با عبدالفتاح سیسی در داخل هواپیمای خود در فرودگاه قاهره دیدار و با وی در خصوص اوضاع خاورمیانه بحث و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در سفر خود به مصر با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری این کشور در هواپیمای خود در فرودگاه قاهره دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص روابط دو جانبه میان دو کشور، آخرین تحولات عراق، سوریه و لیبی و همچنین اهمیت هماهنگی و فعالیت مشترک میان دو کشور جهت مقابله با چالش‌های منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

سیسی در این دیدار از عبدالله بن عبدالعزیز به خاطر حمایت ریاض از مصر طی دوره گذشته و طرح عربستان برای برگزاری کنفرانس "دوستان مصر" که با هدف حمایت از این کشور در دوره آتی برگزار می‌شود، قدردانی کرد.

ملک عبدالله پس از این دیدار کوتاه که حدود 45 دقیقه به طول انجامید، قاهره را ترک کرد.

در این دیدار، سعود فیصل، وزیر خارجه عربستان، بندر بن سلطان، دبیرکل شورای امنیت ملی و ترکی بن محمد، مشاور ملک عبدالله بن عبدالعزیز، ابراهیم العساف، وزیر دارایی عربستان، احمد القطان، سفیر عربستان در قاهره و همچنین ابراهیم محلب، نخست‌وزیر مصر و چند تن از مسئولان ارشد مصری حضور داشتند.

سفر پادشاه عربستان به مصر پس از مراسم تحلیف سیسی اولین سفر یک رهبر از کشورهای عربی به این کشور است.

برخی از سیاستمداران مصری سفر ملک عبدالله بن عبدالعزیز به مصر را به منزله حمایت ریاض از قاهره می‌دانند.

انتهای پیام

کد N348606

وبگردی