آفتاب

اهداف طرح‌های تروریستی در لبنان چه بود؟

اهداف طرح‌های تروریستی در لبنان چه بود؟

با خنثی سازی طرح‌های تروریستی، لبنان از یک بحران جدید رهایی یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) لبنان لحظات بسیار حساسی را در ساعات اخیر پشت سر گذاشته است. براساس منابع امنیتی لبنان تاکنون 13 تن از نیروهای وابسته به گروه‌های تروریستی از جمله گروه عبدالله عزام در هتل ناپلئون بیروت در خیابان الحمراء بازداشت شده‌اند.

براساس همین منابع قرار بوده است تا این مجموعه تروریستی در یک اقدام هماهنگ به سوی ساختمان یونسکو حرکت کرده و هم زمان با برگزاری اجلاس رهبران سیاسی جنبش امل لبنان و ایراد سخنرانی توسط نبیه بری، رییس این جنبش و پارلمان لبنان اقدام به عملیات انتحاری چند مرحله‌ای کنند تا در صورت امکان رییس پارلمان را هدف عملیات نهایی تروریستی خود قرار دهند.

عباس ابراهیم، مدیرکل اداره امنیت عمومی لبنان تاکید کرده است که عملیات انتحاری در منطقه ضهر البیدر در جاده بین بقاع و بیروت با این عملیات در بیروت در ارتباط بوده است اما اقدامات پیشگیرانه امنیت لبنان با همکاری برخی دیگر طرف های لبنانی و غیر لبنانی توانسته است این نقشه تروریستی بزرگ را خنثی کند.

برخی منابع امنیتی اعلام کرده اند که هم زمان با عملیات تشکیلات امنیتی لبنان در هتل ناپلئون برخی دیگر هتل‌ها و امکان نیز مورد بازرسی قرار گرفته و تعداد دیگری در محل‌های دیگر نیز بازداشت شده اند که رقم احتمالی آن بیشتر از بیست تن می‌باشد.

همین منابع می‌افزایند که هویت واقعی دستگیر شدگان سعودی،عراقی،اردنی،فلسطینی و لبنانی بوده که همه آنها از اوراق شناسایی جعلی استفاده کرده‌اند. برخی دیگر منابع مدعی شده اند که این مجموعه با یکی از گروه‌های افراطی سلفی در اردوگاه‌های فلسطینی از جمله اردوگاه عین الحلوه در صیدا در جنوب لبنان در ارتباط بوده‌اند.

به گفته کارشناسان امنیتی و سیاسی لبنان در صورتی که طرح امروز این گروه‌های تروریستی اجراء می‌شد لبنان وارد مرحله جدیدی از عدم استقرار و بروز درگیری‌های داخلی می‌شد، طرحی که ترور نبیه بری و عباس ابراهیم مدیرکل امنیت لبنان را به عنوان سرآغاز عملیات خود قرار داده بود.

تشکیلات امنیتی لبنان اعلام کرده است که هدف اصلی عملیات گروه های تروریستی وابسته به نیروهای سلفی و تکفیری ترور رهبران شاخص از جناح 8 مارس لبنان است تا به این شکل لبنان را وارد درگیری‌های جدید داخلی کند.

انتهای پیام

کد N348587

وبگردی