آفتاب

معاون وزیر کشور: مرزهای کشور با جدیت بیشتری کنترل می شوند

معاون وزیر کشور: مرزهای کشور با جدیت بیشتری کنترل می شوند

رشت - ایرنا - معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: با تشدید اقدامات فیزیکی و تقویت پایگاه های مرزی، مرزهای کشور با جدیت بیشتری کنترل می شوند.

ˈعلی عبداللهیˈ عصر جمعه در حاشیه برگزاری مراسم یادواره 29 شهید والامقام منطقه کلیشم عمارلوی شهرستان رودبار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرز برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است بویژه اینکه با کشورهای بسیاری، مرزهای زمینی و دریایی داریم.

وی ادامه داد: به دلیل شرایطی که در بعضی کشورهای همسایه وجود دارد و تلاش هایی که دشمنان انقلاب در رابطه با ساماندهی گروه های تروریستی انجام می دهند، اهمیت مرز و توجه بیشتر به مرزها ضرورتی دوچندان می یابد.

معاون امنیتی وزیر کشور مسائلی چون قاچاق مواد مخدر، سلاح و دیگر کالاها را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که بر ناامنی ها می افزاید و لازم است با آنها مقابله شود.

وی با اشاره به اقدامات مناسب صورت گرفته طی سال های اخیر برای کنترل و انسداد مرزها اضافه کرد: دولت در سال گذشته، صد درصد اعتبارات مربوط به انسداد مرزها را تخصیص داد که اقدامی ارزشمند بود.

عبداللهی تخصیص کامل اعتبارات مربوط به این بخش را در تشدید اقدامات فیزیکی، تقویت الکترونیکی مرزها، تقویت پاسگاه ها و برجک های مرزی موثر عنوان کرد.

ایران با بیش از پنج هزار کیلومتر مرز زمینی، بیست و هفتمین کشور جهان از نظر طول مرزهای زمینی است؛ طول این مرزها با ارمنستان 35 کیلومتر، آذربایجان با احتساب نخجوان به طول 432 کیلومتر و ترکیه 499 کیلومتر است که در منطقه شمال غرب ایران و در استان های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل واقع هستند.

در شرق ایران نیز از مرز شمالی 992 کیلومتری با ترکمنستان، 936 کیلومتر با افغانستان و 909 کیلومتر با پاکستان مرز وجود دارد.

ایران در غرب نیز یک هزار و 458 کیلومتر مرز با عراق دارد.

یادواره 29 شهید والامقام منطقه کلیشم عمارلوی شهرستان رودبار با حضور استاندار گیلان، معاون سیاسی - امنیتی استانداری قزوین و جمعی از مدیران این استان و با حضور پرشور مردم برگزار شد.

شهرستان رودبار در 67 کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است. ک/3

7295/695/508
کد N348551

وبگردی