آفتاب

کری خوانی آرژانتینی ها برای مسئولان ایرانی در منیجر میتینگ/ امروز صدای ایرانی ها را نمی شنوید!

کری خوانی آرژانتینی ها برای مسئولان ایرانی در منیجر میتینگ/ امروز صدای ایرانی ها را نمی شنوید!

بلوهوریزنته میزبان بازی تاریخی ایران و آرژانتین است؛ تاریخی برای ایران، عادی برای آرژانتینی ها.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری خبرآنلاین به برزیل؛ امروز مردم بلوهوریزنته طرفدار ایران هستند؛ آنها از آرژانتین تنفر دارند. در برزیل به خوبی می توانید این تنفر را احساس کنید. برای آنها بهترین بازیکن تاریخ فوتبال «پله» است و برترین تیم دنیا و قاره لاتین «برزیل». برای آنها چیزی شیرین تر از تحقیر «آلبی سلسته» وجود ندارد، به ویژه در خاک برزیل. آنها مردم ساده باوری هستند. هر چند از تفاوت قدرت آرژانتین و ایران با خبر هستند اما هر جا ایرانی ها را می بینند می گویند: «آرژنیتن را شکست دهید.» آنها با حرارت این جمله را می گویند؛ گویی امروز ایران قدرتی برابر با آرژانتین دارد. شاید حس همزاد پنداری با مردم ایران در بلوهوریزنته زمانی قوی تر شود که بدانید آنها مردمی عادی هستند و در اقتصاد برزیل، نقش کشاورز را بازی می کنند. مردم این شهر به اندازه ایرانی ها باهوش نیستند اما در اقتصاد برزیل، نقش مهمی ایفا می کنند. بلوهوریزنته در تولیدات کشاورزی و دامداری در برزیل پیشرو است و با این پشتکار، امروز از ایران مقابل آرژانتین حمایت خواهد کرد.
در برزیل شما تا 5 ساعت قبل از بازی هم ممکن است فوتبال را احساس نکنید اما به ناگهان دقایقی پیش از مسابقه با خیل عظیمی از مردم مواجه می شوید، مردمی که گویا از خانه های خود به بیرون خزیده اند. دیروز در بوهوریزنته هم اثری از جام جهانی نبود، به ویژه وقتی حرف از یک بازی غیر برزیلی باشد؛ حرف از بازی آرژانتین و ایران. سه چهارم ورزشگاه در بازی امروز به احتمال فراوان برزیلی است؛ این یعنی تماشاگرانی که به نفع ایران شعار می دادند. ایرانی های زیادی هم تلاش کرده اند خود را به این شهر برسانند اما آرژانتینی ها می گویند طرفداران به مراتب بیشتری در اینجا دارند. حتی در جلسه منیجر میتینگ که دیروز برگزار شد، مسئولان آرژانتینی برای ایرانی ها کری می خواندند که فردا ورزشگاه صدای ایران را نمی شنود!
دیروز در شهر بلو هوریزنته اردوی آرژانتین بسیار شلوغ بود. طرفداران زیادی به آنجا رفته بودند تا از تیم سابه یا حمایت کنند؛ حتی بعد از تمام آن انتقادهایی که پس از بازی بوسنی داشتند. یکی از مسئولان آرژانتینی می گفت: «رفت و آمد ما از این شلوغی و ازدحام جمعیت، دچار اختلال شده است.» اما اردوی ایران به این اندازه شلوغ نیست. تیم ملی عصر پنجشنبه به این شهر رسید و هنوز خیلی از طرفداران نمی دانند محل اسکان تیم ملی کجاست. با این حال از صبح دیروز، کم کم سر و کله ایرانی ها پیدا شد. آنها نزدیک به 20 نفر بودند و تیم ملی را تشویق کردند. از نظر آماری، بی شک آرژانینی های بیشتری به بلوهوریزنته آمده اند ولی برزیلی ها را نباید از یاد برد. کشاورزان «بلو» امروز پشت تیم ملی هستند. کروش می گوید: «واو... این خیلی خوشحال کننده است.»
43 43

کد N348463

وبگردی