آفتاب
گزارش خبرنگار ایسنا از جام جهانی

آصفی: اگر سفارتخانه نبود معلوم نبود چه بلایی در برزیل سر ایرانی‌ها می‌آمد

آصفی: اگر سفارتخانه نبود معلوم نبود چه بلایی در برزیل سر ایرانی‌ها می‌آمد

حمیدرضا آصفی عضو ستاد پشتیبانی از تیم ملی در جام جهانی می‌گوید شکایت‌های زیادی از تورهای مسافرتی در طول برگزاری جام جهانی مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از برزیل، سخنگوی سابق وزارت خارجه ایران و عضو ستاد پشتیبانی از تیم ملی در جام جهانی در حاشیه ضیافت شام سفیر ایران در برزیل در جمع خبرنگاران درباره انتقاد ایرانی‌های سفر کرده به برزیل از تورهای مسافرتی اظهار کرد: ما این مساله را پیش‌بینی کرده بودیم. در جلسات متعدد نظرمان را به صورت مکتوب اعلام کردیم که باید یک مجموعه بزرگ و قوی به صورت یک پارچه با قیمت مناسب ایرانی‌های علاقه‌مند را به برزیل بیاورد اما متاسفانه این مساله عملی نشد.

وی افزود: تعداد زیادی از مردم ناراحت هستند و متاسفانه در طول این سفر اذیت شدند. اگر سفارتخانه نبود معلوم نبود چه بلایی سر این افراد می آمد. متاسفم دستگاهی که متولی این کار بود این مساله را ساده دید. به اعتقاد من این دستگاه با ساده دیدن موضوع مشکلات بسیار زیادی را برای ایرانی‌ها به وجود آورد.

آصفی ادامه داد: این موضع لطمات زیادی را به هموطنانمان وارد کرد. من در این مدت با کسانی برخورد کرده‌ام که تا 60 میلیون تومان برای سفر به برزیل پول پرداخت کرده‌اند و متاسفانه در اینجا سردرگم هستند. ما پیش از این برای جلوگیری از این اتفاق تفاهم‌نامه خوبی را آماده کرده بودیم و حتی آقای کفاشیان هم آن را امضا کرد تا این تورها به مجموعه بزرگی داده شود اما موضوع به یک باره منحرف شد.

آصفی درباره اقدامات سفارت ایران در برزیل هم گفت: لازم می‌دانم از زحمات آقای قانع‌زاده تشکر کنم. من به دلیل اینکه در سال 98 یک جام جهانی را برگزار کرده‌ام، می‌دانم کار خیلی سخت است. ایشان فراتر از مسوولیت کار کرده. وزارت خارجه هم تلاش داشته به این اتفاق بزرگ کمک کند. وزارت ورزش تلاش داشت همه چیز درست پیش برود اما یکی، دو سازمان در داخل متاسفانه به وظایف‌شان خوب عمل نکردند و فشار روی سفارت آمد. عملا اعزام تورها با مشکلات جدی مواجه شد و به هر حال آن طور که لازم بود کارها پیش نرفت.

وی افزود: خوشبختانه بعد از تساوی برابر نیجریه روحیه هواداران ایرانی در برزیل خیلبی بالا رفته و ایرانی‌ها به باخت یک بر صفر هم برابر آرژانتین راضی نیستند و می‌گویند حداقل باید مساوی بگیریم. از یک طرف خیلی خوب است اما از طرف دیگر ممکن است خدایی ناکرده اگر شکست سنگین شود سرخوردگی ایجاد کند. به نظرم باید واقع بین بود. آرژانتین به عنوان مدعی وارد مسابقات شد و به لحاظ ستاره هم بهترین تیم جام جهانی است. بازی سختی است اما چیزی که برای ما اهمیت دارد منش و روحیه اخلاق ایرانی است. باید فرهنگ اسلامی و ایرانی را معرفی کنیم. باید روحیه پهلوانی را ترویج کنیم. نیازی به اثبات خودمان نداریم و توانمندیهای سیاسی نظامی و اقتصادی‌مان را دنیا می‌داند و تنها باید فرهنگ و روحیه پهلوانی‌مان را معرفی کنیم. رسانه‌ها هم خیلی نقش دارند.

انتهای پیام

کد N348426

وبگردی