آفتاب
نبیه بری:

صهیونیست ها از مدت ها قبل در پی از هم پاشیدن ارتش کشورهای منطقه بوده اند

صهیونیست ها از مدت ها قبل در پی از هم پاشیدن ارتش کشورهای منطقه بوده اند

رئيس مجلس لبنان با اشاره به تحولات حساس منطقه به ويژه تحولات اخير عراق اظهار داشت: رژيم صهيونيستي از مدت‌ها قبل به دنبال تقسيم كشورهاي منطقه بر اساس نظام طايفه‌اي و مذهبي و از هم پاشيدن قدرت ارتش‌هاي منطقه بود و تحولات اخير عراق و ديگر كشورهاي منطقه نيز در همين راستا قابل ارزيابي است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فتحعلي سفير جمهوري اسلامي ايران در بيروت با نبيه بري رئيس مجلس لبنان ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفتگو كرد.

رئيس مجلس لبنان در اين ملاقات با اشاره به تحولات حساس منطقه به ويژه تحولات اخير عراق اظهار داشت: رژيم صهيونيستي از مدت‌ها قبل به دنبال تقسيم كشورهاي منطقه بر اساس نظام طايفه‌اي و مذهبي و از هم پاشيدن قدرت ارتش‌هاي منطقه بود و تحولات اخير عراق و ديگر كشورهاي منطقه نيز در همين راستا قابل ارزيابي است.

نبيه بري با اشاره به نقش بارز جمهوري اسلامي ايران در منطقه، بر ضرورت تقويت همكاري‌هاي منطقه‌اي براي خنثي ساختن توطئه‌هاي صهيونيستي تأكيد كرد و اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران همواره به دنبال ثبات و استقرار كشورهاي منطقه بوده و نقش بارزي را در اين راستا برعهده دارد.

محمد فتحعلي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان نيز با تشريح تحولات منطقه بر ضرورت حفظ وحدت و اسنجام ملت‌هاي منطقه در حنثي ساختن توطئه‌هاي رژيم صهيونيستي تأكيد ورزيد و اظهار داشت: لبنان به عنوان خط مقدم مبارزه با رژيم صهيونيستي از جايگاه ويژه‌اي برخوردار بوده و حفظ وحدت و انسجام طوايف و جريان‌هاي مختلف سياسي لبنان خنثي كننده توطئه دشمنان و رمز اصلي پيروزي اين كشور به شمار مي‌رود.

سفير جمهوري اسلامي ايران روابط دو كشور را ممتاز توصيف كرد و بر ضرورت تقويت اين روابط تأكيد ورزيد و اظهار داشت جمهوري اسلامي ايران همواره تلاش كرده است روابط خوبي با همه جريان‌هاي سياسي لبنان داشته باشد.

کد N348220

وبگردی