آفتاب

برگزاری نشست مشترک تجار و بازرگانان ایرانی و آذری در باکو

برگزاری نشست مشترک تجار و بازرگانان ایرانی و آذری در باکو

باکو- ایرنا - نشست مشترک تجار و بازرگانان ایرانی و آذری با هدف بررسی مسائل و مشکلات طرفین، با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران، سفیر ایران و مسئولان و فعالان اقتصادی جمهوری آذربایجان در باکو برگزار شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، در این نشست ˈمجتبی خسرو تاجˈ قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری کمیسیون اقتصادی دو کشور در مرداد ماه سال جاری، این نشست را فرصت مناسبی برای بیان مسائل و مشکلات بازرگانان و فعالان بخش خصوصی برای طرح در این کمیسیون دانست.

وی ضمن تقدیر از تجار و بازرگانان ایران و جمهوری آذربایجان به خاطر حفظ سطح مبادلات بازرگانی در دوران تحریم های ناعادلانه علیه ایران، شرایط بوجود آمده در دولت یازدهم در ایران را فرصت بسیار مناسبی برای افزایش مبادلات بازرگانی با کشورهای همسایه بویژه کشور دوست و مسلمان جمهوری آذربایجان توصیف کرد.

این مقام اقتصادی کشورمان به ظرفیت های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف اشاره و ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاههای ذیربط در هر دو کشور موانع موجود بویژه در بخش گمرکات و صدور ویزا و اقامت بازرگانان و عوامل اجرایی آنان برداشته شود تا شاهد جهش مناسب مبادلات اقتصادی فی مابین در حد مطلوب باشیم.

در این نشست مدیران مناطق آزاد ارس و ماکو و همچنین معاون شرکت ˈایمیدروˈ توضیحاتی در رابطه با امکانات و تسهیلات ارائه شده به سرمایه گذاران خارجی در این مناطق و همچنین در بخش معادن ایران ارائه نمودند و از حضور بازرگانان و سرمایه گذاران آذری در این مناطق استقبال کردند.

در ادامه این نشست یکی از فعالان اقتصادی ایران به نمایندگی از تجار و بازرگانان کشورمان، دیدگاههای خود را در زمینه چگونگی ارتقای سطح همکاری ها و نیز بیان پاره ای از مسائل و مشکلات در مسیر فعالیت بخش خصوصی در جمهوری آذربایجان ارائه کرد.

در این نشست ˈمحسن پاک آیین ˈسفیر ایران در جمهوری آذربایجان، رُفعت محمداف رییس مرکز صادرات و سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان (آذپروم)، ˈمحمد موسی افˈ رییس کنفدراسیون کارفرمایان جمهوری آذربایجان و تنی چند از فعالان اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان نیز به بیان دیدگاههای خود در رابطه با ضرورت تقویت مناسبات اقتصادی دو کشور پرداختند.

خاورم*1206* 1597
کد N348218

وبگردی