آفتاب

تصویب لایحه کاهش اختیارات آژانس امنیت ملی آمریکا

تصویب لایحه کاهش اختیارات آژانس امنیت ملی آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا اواخر روز پنج‌شنبه با تصویب لایحه‌ای محدودیت‌های جدیدی را علیه اختیارات آژانس امنیت ملی آمریکا در انجام جاسوسی‌های الکترونیکی اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آرای موافق و مخالف داده شده به این لایحه اختلاف زیادی داشتند. این لایحه که بر بودجه دفاعی سال 2015 آمریکا تنظیم شده با 293 رای موافق و 123 رای مخالف تصویب شد.

با اینحال هنوز این لایحه تاثیری بر آژانس امنیت ملی آمریکا نخواهد گذاشت زیرا لایحه توسط مجلس سنا مورد بحث قرار نگرفته است.

این لایحه نشان‌دهنده پیام صریح مجلس نمایندگان آمریکا به آژانس امنیت ملی این کشور است و خواهان آن شده که آژانس امنیت ملی آمریکا از پیش برای استفاده از اطلاعات الکترونیکی شخصی شهروندان آمریکایی از دادگاه مجوز دریافت کند.

آژانس امنیت ملی آمریکا با استفاده از وب‌سایت‌های فیس‌بوک،‌ و همچنین سرویس جی‌میل و دیگر سرویس‌ها، تحت یک برنامه موسوم به " پریسم" بر اهداف خارجی تمرکز می‌کرده است.

آژانس امنیت ملی آمریکا تصریح کرد که اطلاعات به دست آمده از سرورهای چنین شرکت‌هایی را بدون مجوز قاضی استفاده می‌کرده است. قانون اساسی آمریکا از دولت خواسته پیش از تجسس در اطلاعات شهروندان آمریکایی از دادگاه دستور بگیرد.

اصلاحیه تصویب شده در مجلس نمایندگان آمریکا ممنوع می‌کند که آژانس امنیت ملی آمریکا بدون مجوز دادگاه دست به تجسس در اطلاعات مردم از جمله اطلاعات شهروندان آمریکایی‌ بزند.

این لایحه همچنین ممنوع کرده که آژانس امنیت ملی آمریکا و سازمان سیا از راه‌های مخفی استفاده کرده و با دور زدن دروازه‌های رمزنگاری شده به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی پیدا کنند.

آژانس امنیت ملی آمریکا متهم است که سال‌ها این دروازه‌ها را دور می‌زند.

انتهای پیام

کد N348029

وبگردی